A csempemozaik készítője Hegedűs Márton, a Playboy magazin grafikusa. Stílusa jellemzően a képregényekből építkezik. Az alábbi művészeti értelmezést adta az alkotáshoz: „Az "Utca vagy galéria" tematika megjelenítésében arra törekedtem, hogy a nézőpont dualitásán keresztül ábrázoljam a hagyományos és az utcai művészet egymásra reflektáló egységét. Az elegáns fekete háttér és az egyszerű keretes szerkezet a tradicionális művekre utal, míg a benne elhelyezett szemek a kifelé tekintést, a nyitottságot szimbolizálják. A mű nézi az utcát, a járókelők pedig nézik a művet. Ez a fajta egymásra figyelés számomra a művészet közösség-teremtő erejét jelképezik, amely akár a galériákban, akár a street art közegében megvalósítható.”Hegedűs Barcelonában találkozott először csempemozaikkal, és amikor hazaért, akkor kezdett el ezzel foglalkozni 2002 körül. Az alkotó számára a tört csempe filozófiája úgy írható le, mint maga az emberi sors, ami mozaikszerűen áll össze, néha darabjaira törik, de közben rajtunk múlik, hogy mivé alakítjuk újra.A Színes Város Strongbow Budapest Fesztivál keretei között készült alkotás munkafolyamata 25 napig zajlott, amelyet az alkotó 25 négyzetméter csempéből rakott ki a falra, a projekthez 100 kg csemperagasztót és 50 kg fugát használt fel.
Kultúra
Csempét törtek a Dob utcában
A Dob u. 40-ben található, Rácskert nevű romkocsma falán található alkotás teljes egészében csempemozaikból készült, amely egy nem túl gyakori kifejezési stílus Magyarországon. A fal témája az "Utca, vagy galéria" témát jelenítette meg, amely ellentétpár arra épül, hogy melyik áll közelebb hozzánk: az utcaművészet vagy a galéria.