Jóga egy rooftopon, a Filozófusok kertjében vagy a Hármashatár-hegyen? A következő listánkban 8 különleges helyszínt és jógaórát gyűjtöttünk össze Budapesten, ahol szabad ég alatt, a város felett vagy a természethez közel tudjuk tökéletesítgetni a lefele néző kutyánkat, miközben a gyakorlás végére le is csendesedünk.

Rakpart

A nyár egyik legmenőbb programja egy hétvégi séta az autómentes rakparton, ahol ilyenkor pop-up bárban iszogathatunk, grillezhetünk és különféle eseményekbe kapcsolódhatunk be. Például jógába, a Flow to the People csapata jóvoltából. Minden szombaton és vasárnap 8 órakor kigördíthetjük a matracunkat, hogy egy egyórás gyakorlással üdvözöljük a napot karnyújtásnyira a Dunától. Az órák hozzájárulás-alapúak.

Részletek itt.

Rooftopok

A rooftopok a város és a nyár szoros tartozékai (itt gyűjtöttük össze nemrég a kedvenceinket). És ami a legjobb, hogy a Zsolnay kerámiákat, kupolákat és budai hegyeket nemcsak koktélozás, hanem jógaórák közben is lehet élvezni. A Yoga Brunch például a Continental Hotel Budapest műfűvel borított tetején vár kedd esténként vinyasa flow-val, de elcsíphetünk egy stresszoldó órát a naplementében a városligeti Private Rooftopon is, ahol még a medencében is csobbanhatunk.

Crowne Plaza Hotel fitnesztermének teraszán pedig a Nyugati pályaudvar gyönyörűen felújított csarnokával nézhetünk farkasszemet két harcospóz között, majd pedig bruncholhatunk is.

És a végére jöjjön egy alternatívabb tetőterasz: augusztus 12-én az Alagút tetején tökéletesítgethetjük a lefelé néző kutyánkat: Petraflow óráján erősítő és nyújtó gyakorlatok váltják majd egymást.

Margit-sziget

A Margitszigeti Jóga csapatával már 9 éve gyakorolhatjuk az ászanákat a Margit-sziget árnyas fái alatt; egész pontosan a Széchenyi Étterem mögötti füves területen. Az órák adományalapúak, az órarendet pedig itt követhetitek. Ám ez közel sem az egyetlen jógalehetőség a szigeten: augusztus 13-án például törzsi dallamokra áramolhatunk Zsofi_YogaNada és Meo Culpa együttműködésében. Ezen az alkalmon hipnotikus dallamok, elektronikus zene és rituális ritmusok keverednek, a gyakorlás pedig egy félórás meditációval zárul.

Filozófusok kertje

A Filozófusok kertje egy elég népszerű jógás terep, nem véletlenül. Amellett, hogy zöld a környezet és mesés innen a kilátás, a helyet áthatja a békesség és a bölcsesség is. Augusztusban legalább három alkalommal teríthetjük le a matracunkat ebben a spirituális térben egy-egy kellemes elmélyülés reményében; augusztus 8-án a Yoga Glow-val, augusztus 9-én Petraflow-val, augusztus 17-én pedig a Yoga Brunchcsal gyakorolhatunk.

Városliget

Nemrég örömmel számoltunk be a városligeti Digó pizzázó nyitásáról, ami most egy újabb cikkünkben szerzett magának helyet. Augusztus 27-ére ugyanis egy elég extra eseménnyel készülnek, amire ha benevezünk, jógával indíthatjuk a napot a Városligeti tó partján, majd egy focacciában, pesztóban, sajtban és felvágottakban gazdag Digó brunch mellett pihenhetünk meg a fák árnyékában.

Részletek itt.

Lupa Beach

Lupa Beach elhozta a tengerpart illúzióját Budakalászra: fehér a homok, csíkosak a napágyak, lehet wakeboardozni, és koktélokat szürcsölni egy-egy beach shackben. A dolog pedig működik. A tó ráadásul több adrenalinnal megspékelt mozgásformát is kínál, például a SUP-jógát. Augusztusban többször is vízre szállhatunk, hogy egy deszkán egyensúlyozva jógázzunk vagy elsajátítsuk a Body Art mozdulatsorait.

Az aktuális eseményekért kövessétek a Mermaidcrew oldalát!

Kopaszi-gát

A Divine Souls’ Mission csapata egy, az előzőekhez képest elmélyültebb utazást ígér augusztus 27-én. A Café Ponyvaregény melletti füves rész inspiráló beszélgetések helyszínévé válik, egy hétköznapokból való kiszakadást és testi-lelki egyensúlyt erősítő jógagyakorlás után egy önismereti szeánszra is számíthatunk. Utána pedig a piknikkosár fedele is felnyílik, és előkerülnek a vegetáriánus mártogatósok, olívában érlelt sajt variációk, zöldséghasábok, péksütik, gyümölcsök, sütemények és házi szörp.

Részletek itt.

Hármashatár-hegy

Nemcsak a belső, de a körülöttünk lévő nyüzsgésből is kiszakadást kínál a Hike&Yoga csapata. Augusztus 12-i programjukat szintén a spirituálisabb vonal és a természet kedvelőinek ajánljuk: egészen a Hármashatár-hegyre kirándulhatunk velük (a program része egy 2 km-es túra Kőváron át), hogy aztán a csillaghullásban jógázzunk, dobolást és élő zenét hallgassunk. Ezek után egy tűzceremónián is részt vehetünk, amit meditáció és piknik követ.