A főváros és környéke rengeteg változatos látnivalót kínál, melyeket két keréken gyorsabb és akár kellemesebb is megtekinteni. Még mielőtt beköszönt a nagy meleg, érdemes bringára pattanni, de hogy merre is induljunk, ahhoz összegyűjtöttünk pár tippet. Belváros, könnyen megközelíthető zöldövezet, város zajától távol eső helyek – különböző tematikák szerint csoportosítottuk az útvonalakat.

Belvárosi panoráma

Ha lélegzetállító városi panorámára vágyunk, a legegyszerűbb a rakparton tekerni. Erre a budai oldal a legalkalmasabb, mivel végig találni bringautat a Petőfi és a Margit híd között. Ha erre kerekezünk, megcsodálhatjuk a Várkert Bazárt, az átalakítás küszöbén álló Clark Ádám teret és Lánchidat, a Budai Várat és a Gellérthegyet alulnézetből, a Rudas fürdőt, Erzsébet hidat, a másik oldalon a Parlamentet és a Belgrád rakpartot. A Batthyány téren erőt meríthetünk a Steamhouse Café újhullámos kávéiból, vagy a megújult Coyote kávézó szendvicseiből. Nagyobb étkezésre alkalmas lehet a Margit hídnál található Murok Café, az eggyel elegánsabb, romantikus Marvelosa étterem a Lánchíd utcában, de a Gellért térről a Bartók Béla útra bekanyarodva még több opcióval találkozhatunk, kezdve a Kelet kávézóval, a Hadik kávézóval, a Szatyor bárral, a spanyol finomságokat kínáló La Nube kávézóval, vagy a Móricz Zsigmond téri Semmi Extrával, ahol a város egyik legjobb hamburgerét kapni.

A Margit-hídon is van praktikus biciklissáv, amit a járókelők is tiszteletben tartanak, ezen keresztül útba ejthetjük a Margitszigetet is, de folytathatjuk a tekerést a pesti rakparton. Sajnos tisztességes Duna-parti bicikliút csak a Parlamentig van. Az egyirányúsított belvárosi utcácskák jó része azonban bicikliseknek kétirányú, így ha bevállaljuk az átkelést az V. kerületen (útba ejtve a Szabadság, a Március 15. és az Egyetem teret, melyek szintén pompás látnivalókkal szolgálnak), a Bálnához kijutva a Nehru-parton ismét gyönyörű Dunai panorámában lehet részünk. És nem mellesleg kulináris élvezetekben is, ha a Borbíróság vagy az Esetleg bisztró konyháját választjuk, vagy benézünk a Bálnába a Jónás Kézműves Sörházba egy kis lazító szomjoltásért – ezt inkább akkor ajánljuk, ha már hazafelé tartunk, vagy a közelben lakunk.

Irány a zöld és a Kopaszi-gát!

A Margitsziget örök klasszikus, ha könnyen megközelíthető zöldterületet keresünk, de az előbb említett Margit-híd-Szabadság híd útvonalat meghosszabbítva is hamar a természetben találhatjuk magunkat. A Rákóczi híd budai hídfőjénél fekvő Kopaszi-gát ideális terep nagyobb piknikek lebonyolítására vagy egy egész délutáni fűben heverészésre. Ha nem volt idő elemózsiát készíteni, a provence-i hangulatú Fruskában helyben is megebédelhetünk, de a piknikkosárban is elvihetjük a harapnivalókat. Májustól már feltehetően nyitva lesz a népszerű, házias ízeket kínáló Vakvarjú éttermek grillterasza, a Vakvarjú Beach is. Ha épp nincs esküvő, az Öbölházba is betérhetünk.

Az örök klasszikus, a Római-part

Ha a Margit-hídnál az ellenkező irányba tekerünk, picit hosszabb túrával a Római-part is elérhető, igaz, egyenletes bicikliút híján kell némi kitérőt tenni az óbudai lakóövezetkben, illetve van, hogy sétányokon, járdákon át vezet az út. Mindenesetre megéri venni a fáradtságot, hiszen a Római-part hamarosan sokat veszíthet eredeti arculatából a mobilgátak felépítése miatt. Szombatonként ide települ majd a Káptalantóton megismert Liliomkert termelői piac, és sok kedves kiülős helyen falatozhatunk jókat, például a Fellini kultúrbisztróban és a Nap bácsiban is. Ha félúton mégis elfáradnánk, javasolnánk egy látogatást a csöndes és természet által birtokba vett Hajógyári szigetre, amire valószínűleg rá sem ismernénk a fesztiválszezonon kívül.

Kalandozás a természetben, a Naplás-tónál

A két éve átadott, Szilas-patak menti bringaút a város zajától távolabbra vezet egy teljesen sík terepen, az autós forgalomtól megkímélve, ezért gyerekekkel is biztonságosan használható. A XVI. kerületből induló szakaszt persze meg is kell valahogy közelíteni, ami gépjármű nélkül nehezen kivitelezhető, hacsak nem vállaljuk be a városon át való hosszas kerekezést. A Naplás-tóért viszont megéri, mert ez Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, páratlan változatosságú állat- és növényvilággal, ahol nem szépre nyírt pázsit, hanem a burjánzó anyatermészet vár ránk. Útközben madármegfigyelő helyeket és játszótereket is fellelhetünk a a Hermina útnál és a Zúgó-pataknál, a Kalóz burgerben pedig falatozni is megállhatunk.

Gyerünk a Lupa-tóhoz!

Maradva a Római-part közelében, innen kiindulva bevállalhatunk egy nagyobb kirándulást a Lupa-tó irányába. Halkan megjegyezzük, hogy a Római-partot HÉV-vel is megközelíthetjük, amelyen kerékpárszállítás is engedélyezett, ezzel le lehet csípni jó pár kilométert. A Békásmegyert Szentendrével összekötő kerékpárút mentén, az Ebihal büfénél található a komp, amivel a csöndes, gyönyörű platán- és gesztenyefákkal beépített, mindössze 800 méter hosszú Lupa-szigetre átkelhetünk. Igazi rejtett kincs a Dunán, itt szinte csak gyalogosok közlekednek. A túlparton találjuk egyébként a közel száz hektáros Lupa-tavat, ami szöges ellentéte az eldugott nyaraló- és kajakozóövezetnek, hiszen itt egy komplett tengerpartot építettek fel fehér homokos strand pálmafákkal, napernyőkkel, koktélokkal, és a KIOSK és Budapest Park egységeivel Budapest új bulinegyede is lehetne.