Csernátony Lukács László
2014-ben három hónapot töltött Dél-Koreában, a szöuli Kortárs Múzeum (Seoul Museum of Art) meghívott ösztöndíjasaként. Kaposi Dorka kurátori munkája alatt a TAT Galériában bemutatandó anyag gerince a
Szöulban
készült - és kiállított - képciklus. Csernátony a konzumidentitással kapcsolatos kérdéseit közel öt éve járja körül, fiktív
propagandaposzterek
formájában, melyek a
trash-esztétika, az urbán folklór és a brand
identitás mítoszát kanonizálják. A robbanásszerűen fejlődő szubtrópusi metropolisz, Szöul karakteres melegágya a fent említett toposzoknak, melyeket Csernátony audiovizuális kísérleti projektje, a Nancy Brücke Experimentál (Traub Viktória animációs filmrendezővel közösen) tesz komplexebbé. A sorozat címadó képe (
The King is Sold
) - amely egyben a kiállítás koncepcióját is lefedi - a híres Joseon dinasztiabeli uralkodót ábrázolja. A homlokára ragasztott színes pöttynek elsősorban nem spirituális, hanem nyersen anyagi üzenete van: amikor egy műtárgy eladásra kerül, a galéria színes pöttyel jelzi a sikeres üzletet a festmény mellé helyezett képcetlin. Ebben a kontextusban a pötty a király eladását szimbolizálja, aki már nem kulturális ikon többé, hanem csak egy birtokolható pop márka. A kiállítás megnyitóját a dél-kóreai kalandozások alatt készült vetítés kíséri.