A
Chimera-Project
2015. január 29-én, este 7-kor nyíló új, “
Protokoll
” című kiállítása - hasonlóan a legutóbbi festészetet tematizáló kiállításhoz - ezúttal a rajz kapcsán igyekszik értelmes tendenciákat azonosítani. A csoportos tárlat
Baglyas Erika, Koppányi Péter, Németh Róbert, Delphine Pouillé (F), Stefan Tiefengraber (A) és Wahorn András
munkáit mutatja be.
A rajzról szóló értékelések szakmai kiindulópontja annak a tendenciának a felvázolása, miként a rajz korábbi alárendelt, gyakran más
médiumokat
előkészítő szerepéből egy független, sőt domináns kortárs médiummá avanzsált. A médium diadalmenetének narratívája ugyanakkor a 21. századi gya
korlatban ugyancsak meghaladottá vált: a
plurális

kortárs

művészeti
gyakorlatban egyre kevésbé értelmezhető ez a médium alapú gondolkodás. A 21. századi rajz gyakorlata ill. a rajzról való gondolkodás kitört a korábbi intézményi, mediális meghatározottságból. A kortárs rajz értelmezések annál is inkább provokatívak, mivel szemben pl. az installációra jellemző nyitottsággal, a rajz köznapi értelemben is csaknem 0 éves kortól érthető és evidens, egyértelmű jelentéssel társítják. De miként lehet egy felvonulás, egy nyomat vagy egy szállítási folyamat rajzolás?




A Chimera-Project csoportos tárlata ennek a felszabadulásnak az állapotát vizsgálja: a bemutatott pozíciók mind a rajz egy
emancipált
értelmezését vallják, melyek meghaladja, relativizálják a hagyományos mediális határokat.