A kortárs magyar színdarabokat közreadó Olvasópróba sorozat legújabb kötete a kivándorlásról szól. Az antológia darabjai különböző korokban és helyeken teszik fel ugyanazt a kérdést: Menni vagy maradni? 

Az antológia egyik fontos darabja Hajdu Szabolcs Ernelláék Farkaséknál című műve, amely először színházban aratott sikert, majd a belőle készült film nemzetközi fesztiválok díjnyertes alkotása lett. A darabnak szinte nincs is története, csak egy markánsan megfogalmazott alaphelyzete és az ebből kibontakozó összetett emberi viszonyrendszere. Hasonló hatást kelt Hajdu Szabolcsék legújabb előadása, a Kálmán nap, amely szintén banális helyzetekből indul ki, és az alig mozduló apró emberi viszonyokban valahogy mégis a sorsszerűség kérdéseit feszegeti. Sajátos munkamódszer jellemzi ezeket az előadásokat, amelyek nagyban építenek a színészekre. Hajdu Szabolccsal és állandó alkotótársával, Török-Illyés Orsolyával a darabok, az előadások és a filmváltozatok készítésének módszeréről, a sajátos színészi munkáról, játékmódról beszélget Sándor L. István színházi szakíró.