A 185 esztendeje született Johannes Brahms kamaraműveit társítja vonósnégyesekkel a Kelemen Kvartett az Otthon a Zeneakadémián sorozat 2018-as koncertjein, izgalmas párhuzamokat állítva az elhangzó darabok között. Idei első, sorrendben immár harmadik koncertjüket Schubert c-moll vonósnégyes-tételével indítják, amely egy befejezetlenül maradt kompozíció nyitótételeként látott napvilágot. Beethoven kései a-moll vonósnégyese a kamarazenei repertoár egyik alapműve. Brahms G-dúr vonósötöse 1890-ben, egykori tanára, Eduard Marxsen, illetve több barátja elvesztése után készült. Az ötvenes évei végén járó zeneszerző eredetileg utolsó alkotásának, életműve egyfajta összefoglalásának szánta kamaraművét. Hangvételében azonban mégsem szomorú – sőt, könnyed dallamai miatt egyik zenekritikus barátja annak idején a „Brahms a Praterben” alcímet javasolta. A darab zárótételében még magyaros motívumok is feltűnnek. A kvintett előadásában a Kelemen Kvartetthez Nils Mönkemeyer, a müncheni Zeneművészeti Főiskola professzora csatlakozik. A brácsaművészt fiatal kora ellenére magasztaló jelzőkkel illeti a zenészvilág – hasonlóan a Kelemen Kvartetthez. Rövid idő alatt komoly nemzetközi ismertségre tett szert, amellyel hangszerét, a brácsát is a figyelem központjába állította. A Sony Classical exkluzív művészeként, számos kritikai elismerés és díj övezte zenei munkásságát az elmúlt években.