Chopinnel és Sosztakoviccsal folytatódik Csalog Gábor sorozata január 31-én, a BMC Koncertterméből közvetítve. A koncert első felében részleteket hallhatunk Chopin: 24 Prelűd Op. 28, illetve Sosztakovics: 24 prelúdium és fúga Op. 87 című műveiből. A két korszakalkotó szerző prelűdjei és fúgái mögött egyaránt a barokk minták sejlenek fel. Csalog Gábor úgy véli, mindkettőjük kottatartóján ott lehetett a Wohltemperiertes Klavier komponálás közben – és mindketten úgy integrálták saját zenei nyelvükbe a barokk elemeket, hogy közben csorbítatlan maradt a saját, összetéveszthetetlen hangvételük. Az est második részében Chopin utolsó zongoraszonátája, a négytételes H-moll szonáta szólal meg a zongoraművész tolmácsolásában, mely líraisága és epikus jellege ellenére technikailag és a zenei megformálás tekintetében is az egyik legnehezebb és legnagyobb szabású Chopin-mű. A darab a szerző egyik utolsó műve, méltó összegzése mindannak, amit szerzője a zenéről és a zongorajátékról tudott.

A hangversenyen Chopin és Sosztakovics darabjairól Fazekas Gergely zenetörténész beszélget a zongoraművésszel. 

Címkék