Az időben a nyolcvanas évektől egészen napjainkig ívelő időszakot átfogó, térben pedig döntően
Kelet-Közép-Európára
fókuszáló kiállítás a címében megfogalmazott forradalmi gondolatot a kortárs képzőművészet egyes markáns pozícióin keresztül igyekszik feldolgozni. 




A kortárs művészet nemzetközi élvonalába tartozó alkotók mellett, mint
Jonathan Meese, Jörg Schlick és Martin Kippenberger
a délszláv régiót
Marko Brecelj, Slaven Tolj, Zoran Todorovic, Zoran Pantelic
és az
Apsolutno
reprezentálja, míg
Szombathy Bálint
, a Hejettes Szomlyazók,
Baksa-Soós János
és
drMáriás
a lokális vonatkozásokat képviselik. Az alkotóka
t az a tény hozza össze egy kiállítótérbe, hogy társadalmilag tudatos hozzáállásuk, illetve radikális művészeti gesztusaik révén kerültek a figyelem középpontjába. A kiállítás kísérletet tesz a művek kontextusának rekonstruálására, miközben arra is válaszolni kíván, milyen társadalmi közeg érlelte az egyes alkotásokat, alkotói folyamatokat.




A kiállítás apropóját nemcsak a
vasfüggöny
leomlásának idén ünnepelt 25. évfordulója adja. Fontos inspirációt jelent a kortárs művészet folyamatos önreflexiója, amely azt vizsgálja, elindítója-e a művészet lényeges társadalmi, politikai változásoknak, vagy inkább reagál rájuk. Az Anarchia, Utópia és Forradalom fejezetek, mint egy egyenlő oldalú háromszög elemei jelölik ki a kiállítás értelmezési keretét.




A Magyarországon eddig még nem vagy ritkán látott művek mellett a
Ludwig Múzeum
– Kortárs Művészeti Múzeum gyűjteményének számos darabja is szerepel a kiállításon. Erre az alkalomra került rekonstruálásra a Hejettes Szomlyazók csoport 1989-ben Nyugat-Berlinben, a Künstlerhaus Bethanienben bemutatott installációja, az A oltár.