Ha egy terebélyes lombok alatti, hűsítő, mégis aktív túrára vágynánk, akkor az egykori Pilisvörösvári-kopárokig kell mennünk. Bár a Zajnát-hegyek ösvényei nem a látványos panorámákról híresek, az erdős részek, a hegygerincen és az eső mosta árkokban kanyargó turistautak így is rengeteg szépséget tartogatnak nekünk. Az útvonalat nagyjából 4-5 óra alatt lejárhatjuk, mely mentén különféle gombákat láthatunk, cserjék és sudár fenyvesek kísérnek minket a Sas-szikláig. Az erdőbe egy kis híd vezet, és ahogy átsétálunk rajta, jobbra tekintve észre is vesszük a piros kör jelzést, amin el kell indulnunk. Ahogy felindulunk a Fehér-hegy oldalán, a kellemes sétálás iramát gyorsan átveszi az erősebb ritmus. Miután felérünk a hegytetőre, utunk hivatalosan egyenesen visz majd tovább, de érdemes elkalandozni jobbra, ahol  a sziklagyepes, fenyvesekkel és cserszömörcével teli környezetet figyelhetjük meg – a piros úton továbbhaladva is ilyen helyre jutunk előbb-utóbb. A jelzett úton menetelve tovább a Vörös-hegy tetejére érkezünk, ahonnan már csodás kilátás nyílik a Pilis hegyeire. Lefelé haladva még egyszer elmerülhetünk a fenyvesekkel teli részben, hogy teljesen megnyugodjunk, és feltöltődve térjünk vissza a fővárosunkba.

Megközelítés: Az Árpád híd autóbusz-állomástól 800-as busszal a Pilisvörösvár, Kopár Csárda megállóig.