Vegyes eredményekkel végződő korábbi szabadulós tapasztalataink miatt egy kis egónkat féltéssel, és persze hatalmas kritikai érzékkel megpakolva érkeztünk meg a magát “bejutós játékként” definiáló Funlock helyszínére.
Már megszoktuk, hogy mindenki megpróbál valami egészen új elemet belecsempészni a játékokba, a korábban kipróbált Claustrophiliában például észre sem vettük, hogy egy lépcsőházból egy játékba csöppentünk, a Funlock esetében pedig a játékba való bejutáshoz kellett némi előképzettséget szereznünk. A szükséges tudást a "regisztráció visszaigazolása" tárgyú e-mailben kaptuk meg, amit még játék előtt alaposan át kellett tanulmányoznunk. Ekkor még nem tudtuk, hogy rengeteg más újdonsággal is találkozni fogunk.
Érdemes lett volna egyébként nagyon figyelmesen elolvasni a cím alatti feliratot is (“bejárat a Hegedűutca felől”), mert a bevetések előtti szokásos kíváncsiság okozta mentális üzemzavar miatt nekünk sikerült fél órát a Király utca 54-es szám alatt, a kapuban eltölteni, és mindenféle nem létező kapukódokon agyalni, illetve az elektromos dobozon keresni a nem létező odakarcolt jeleket. Mindezt persze teljesen feleslegesen tettük, és utólag örülünk, hogy nem hívták ránk a rendőrséget.
A játék tényleges helyszínét megtalálva a szabadulósjátékok esetében jól megszokott dolgok fogadták két fős csapatunkat: várószoba és a játék lényegét, illetve szabályait elmagyarázó emberek, akik szerencsére nem bonyolították túl a dolgokat, és simán csak megmutatták az ajtót, amin be kellett lépnünk. Ez az előzetesen áttanulmányozott képek alapján sikerült is.
Mivel a szpojlerezés a hét főbűn után a nyolcadik, így nem mondhatunk el semmit, csak amivel nem lövünk le egy poént sem: a Funlockban egy számítógép ellen kell küzdenünk, miközben versenyzünk az idővel, amit viszont zavaró módon semmilyen óra nem mutat.
A környezet messze túlmutat az eddig tapasztaltakon, és mellőz minden fajta ijesztegetős, romos vagy misztikus elemet. Itt a történetnek megfelelően minden high tech, a környezet letisztult, a feladatok pedig elektronikus rendszereken, mágneszárakon, asztalra vetített érintős billentyűzeten, illetve rendkívül látványos lézerfényeken alapulnak. Ezek miatt jogosan érez az ember egyfajta MissionImpossible-bizsergést.
Természetesen itt is szükség van a csapatmunkára: kettőnél kevesebb embernek nincs esélye, de úgy láttuk, hogy az ideális szám a három, mert egy-két helyzetben bizony több kéz többet tud.
Ajánljuk az összes szabadulósjáték rajongónak és a kalandra vágyónak. A kijutás aránya 60-70%, ez nekünk 47 perc alatt sikerült. Hajrá!
Funlock (bezárt) Cím: 1068 Budapest, Hegedű utca 1.