Ebben a tágas lakásban régen óvoda és nyugdíjasklub is működött, de hosszú ideje kihasználatlanul állt, mikor Bencsik Barnabás és Csörgő Tünde kurátorok másfél éves keresgélés után rátaláltak. Bencsik Barnabás, a Ludwig Múzeum egykori igazgatója szerint ez a 4,5 méteres belmagasságú tér olyan atmoszférát teremt, amire még Párizsban sincs példa, és amilyet csak Budapesten lehet létrehozni. Magyar és külföldi alkotókat egyaránt be fognak majd mutatni, de szeretnének azokra a középgenerációhoz tartozó, külföldön ismert, 40-50 év körüli művészekre koncentrálni, akiknek idehaza nem sok megnyilvánulási lehetősége van.
A különös térben, amely a művészeknek is komolyabb kihívást jelent, Csákány IstvánTükör által című installációját állították ki először. Ő arról is híres, hogy már egy óriási varrodát is kifaragott fából: a Ghost Keeping igazi szenzációnak számított, mikor kijutott a világ egyik legrangosabb művészeti eseményére, a kasseli Documentára.
Csákány István Glassyard Galériában látható munkái több szempontból is zavarba ejtőek: az első térben elhelyezett monumentális, betonkalapácsokat egymásra illesztő szobor egyszerre idézi meg a kalapács ideológiai mivoltát, az építkezések kézzelfogható durvaságát és – emberi lábacskáival – a primitív művészetet. A másodikba belépve egy hatalmas faházat találunk, amiben minden egyes elem a könyvespolctól kezdve a földön kígyózó vezetékeken át a hamutartó csikkjeiig trópusi fából van kifaragva. Az volt a benyomásunk, hogy utalhat az ökológiai válságra vagy épp az ökotudatosság kicsúfolására egyaránt. Ha kilépünk belőle, a harmadik térben őrként magasodó tükörnek köszönhetően négyszemközt találjuk magunkat önmagunkkal, és a tárlat címe is értelmet nyer.
A kiállítás november végéig látható, utána pedig egy csoportos kiállítást terveznek magyar és nemzetközi művészek részvételével.
Csákány István: Tükör által