Mindig remek érzés sokak által követett, véleményformáló, vizuálisan erős oldalakon viszontlátni olyan tartalmat, ami Budapesttel kapcsolatos és nem feltételnül szubjektív listázás vagy unásig ismételt témák újra felelevenítése. A PetaPixel 2009 óta egyike a legolvasottabb fotográfiával foglalkozó lifestyle oldalaknak, Roman Robroek pedig amellett ,hogy saját blogot is vezet, rendszeresen publikál az oldalra.
Legutóbbi cikke pedig a Kelenföldi Erőműről szól. A fotográfus már járt egyszer a félig működő, félig üzemen kívüli intézményben, ám mostani fotói sokkal kevesebb utómunkával egy natúrabb, realisztikusabb képet mutatnak, s elmondása szerint látásmódja is átformálódott azóta.
Amellett ,hogy az erőmű külsejét is megörökítette, a leginkább a 2005 óta lezárt 1927-ben Reichl Kálmán-Borbíró Virgil tervei szerint megvalósított art déco vezérlőterem ragadta meg. Az üvegboltozatú terem számos videoklip és film helyszíne volt már, legutóbb a Budapesten forgatott Kém című produkcióban láthattuk hosszabb ideig. A Kelenföldi Erőmű azért is izgalmas és megkapó fotótéma, mert bár számos részét nem használják, nem hagyták, hogy az enyészeté legyen, ezért üresen állnak, ám nincsenek a végletekig leharcolva, mint Robroek legtöbb fotóanyagának tárgyai.
Bízzunk benne, hogy Robroek egy következő utazás alkalmával még több érdekes és megragadó Urbex-jellegű (az urban exploration városi felfedezést jelent elhagyott vagy tiltott helyeken) fotótémát talál Budapesten. Lipótmező, a rózsadombi SZOT-szálló, a Római-part elhagyatott szállodái vagy a Nagyvásártelep mind arra érdemes helyszínek lehetnének.
Roman Robroek Web
PetaPixel