Ha a kanapék mesélni tudnának... Mesélnének egy szobafogságra ítélt gyermeteg férjről, egy terapeuta szorongó pácienséről, egy nőnapi randira készülő lúzerről, egy titokzatos folton elmélkedő neurotikus párról, egy kilomtalanított kanapé régi és új tulajdonosáról, francia hippikről vagy éppen a barátság határait feszegető tinédzserekről.

A történetről Mert egy kanapén bármi megtörténhet. A Couch Surf tíz kanapé és két tucat ember vidám, megható és szellemes története.

Dyga Zsombor filmjének egyetlen visszatérő szereplője a KANAPÉ, mindig más és más környezetbe helyezve: lakásba, irodába, rendelőbe, utcára, múzeumba vagy akár egy képzeletbeli helyre. Ez a teljesen hétköznapi bútordarab központi eleme mindannyiunk életének. Rengeteg fontos, felemelő, vicces vagy épp megrázó történetet él át rajta az ember. A Couch Surf tíz ilyen élmény vidám interpretációja.Dyga Zsombor, a díjnyertes Köntörfalak rendezője azért döntött az angol filmcím mellett, mert a „couch surf” egyike azoknak a frappáns angol kifejezéseknek, amelyek izgalmasak és pontosak. A magyarul gyakran csak "kanapészörfnek" fordított kifejezés arra az életmódra utal, amikor valaki baráttól barátig vándorol, és mindenhol eltölt néhány éjszakát, jellemzően a kanapén. A rendező megfogalmazásában a Couch Surf „egy neurotikus vígjáték egy tucat kanapén”, 8-10 perces történetekből álló szkeccsfilm: „Szereplőink esendő kisemberek, akik önnön démonaikkal küzdenek meg. Túltáplált szorongások, akut neurózisok, komplexusok és frusztrációk kálváriája a film. Kedélyes vizsgálódás az emberi természet rejtelmeiben."

A film stábja kiemelt figyelmet fordított a vizualitásra, a hangsúlyt azonban a forgatókönyvre és a szereplőkre helyezték: "Itt mindenki főszereplő, így ehhez méltón tobzódtunk a legnagyszerűbb színészekben". A rendező megmutatta különböző kanapés sztorikból álló forgatókönyvét Mészöly Ágnesnek és Köbli Norbertnek azzal az ötlettel, hogy írják meg a maguk kanapés történeteit. Így Köbli Norbert három, Mészöly Ágnes egy saját történettel vesz részt a Couch Surf-ben.

A játékfilm három etapban, őszi hónapokban forgott, 2011-től egészen 2013 őszéig. A teljesen magánpénzekből, 30 millió forintos költségvetésből készült filmet 16 napon át forgatta a Filmteam. A stáb 12 budapesti helyszínen forgatott: magánlakásokban, irodaházban, belvárosi utcán, műteremben. Az egyik legérdekesebb ezek közül a Pokol kapujában címet viselő rész helyszíne: egy műteremben felépített végtelen tér, amelyben BalsaiMónika, AngerZsolt és TamásiZoltán játszik. Dyga Zsombor arra törekedett, hogy a radikálisan különböző helyszínek ellenére egységes, bensőséges hangulatot teremtsen filmjében.„A milliő folyamatosan változik. Egyszer egy kertvárosi Balkán-idillben találod magad, hogy aztán 1971-be ugorj egy párizsi utcasarokra, vagy épp a pokol kapujába".A digitális technikával készülő filmet a már régóta együtt dolgozó, szemledíjas alkotógárda készítette, a Filmteamstábja: MajorIstván producer, MarosiGábor operatőr, CzakóJudit vágó. A zenét most is a TheUptownFellaz készítette.