Vinicio Capossela
1990-ben debütált
All'una e trentacinque circa
című albumával. A dél-olasz hagyományok, a cigány zene és a tangó ötvözetén alapuló stílusával éppúgy feltűnést keltett, mint mélyen személyes költészetével. Azóta kilenc albumot tett le az asztalra, magasan a műfaji határok felett szárnyalva, és ebbe a country, a rumba vagy a görög rebetiko éppúgy belefért, mint egy feldolgozott
Adriano Celentano
- vagy
Gianni Morandi-
sláger. (Fotó: Müpa)
Az „
olasz Tom Waitsként
” elhíresült énekes - akinek több albumán Waits gitárosa, Marc Ribot is szerepelt - 1987-ben Milánóba költözött, s ott a város színházi életébe is bekapcsolódott. Ennek hatása koncertjein is megfigyelhető, a weimari kabaré sajátos színezetében. 2000-ben a
Canzoni a Manovella
című albumával Capossela elnyerte a két legrangosabb olasz zenei díjat (Targa Tenco, PIM). 2004-ben Non si muore tutte le mattine címmel megjelentette első regényét, s azóta két-három évente újabb albummal áll elő, az olasz világzene egyik megkerülhetetlen, kultikus alakjaként. 




Ilaria Graziano és Francesco Forni
neve előbb a filmzenék rajongói számára csengett ismerősen. Francescóé zeneszerzőként, Ilariáé elbűvölő hangú énekesnőként, aki a The Girl from Nagasaki című filmben egy duett erejéig Marianne Faithfull partnere volt. Első közös lemezük, a 2015-ös From Bedlam to Lenane népszerűsége azonban messze felülmúlta korábbi sikereiket. Ez a
folkos
,
bluesos
,
countrys
album ugyanis azt mutatta meg, hogy egy szál gitárral nemcsak bámulatos érzékenységű dalokat tudnak előadni, de elképesztően sokszínűeket is. Olyanokat, amelyektől leesik az ember álla, amelyek a csodák birodalmából valók. És ez a csoda 2016 őszén megismétlődött második, Come2Me című albumukkal, megerősítve pozíciójukat az olasz világzene élvonalában.