A
Hodworks
legfrissebb produkciójában a
test
, a
meztelen test
játssza a főszerepet.
Feltárul
, mint egy
táj
, az
izmok rajzolata
, a
bőr gyűrődései
, az
érintések lenyomatai
, a bőrpír öltöztetik. Megmutatkozik a test manapság olyannyira elfojtott, tabuvá tett
anatómikus-mechanikus gép mivolta
, „állat-minősége”.
A
kölcsönhatások folytonossága
, a
megállíthatatlan változások
a táncosoktól rendkívüli
tudatosságot, erőt, kifinomultságot
és
figyelmet
követelő performansszá alakítják ezt az
emberi-fizikai tapasztaláso
k
ritka pillanatait kutató, merész előadást. Előítéletmentes, szabad, radikális testkutatás, ahogy megszoktuk
Hód Adrienntől
.






„A kortárs interpretáción belül sem szokványos előadás, legalábbis hazai viszonylatban, hiszen előzményei
Meg Stuarttól Xavier Le Roy-ig
– a hagyományos (akár
posztmodern
) koreográfiai elvekkel leszámoló kísérletektől az úgynevezett test-transzformációs performanszokig – a kilencvenes évektől kimutathatók az európai kortárs táncművészetben. Próbatételt említettem – s nem csak azért, mert Hód Adrienn külföldi kortársaihoz hasonlóan szintén
önreflexív
,
önmagát értelmező
, konceptuális terepnek, szisztematikus mozgás- és testkutatásnak tekinti a „kortárs táncot”, ami a nézőktől is teljesen újszerű befogadói hozzáállást követel meg. Hanem mert a Hód táncosai (Cuhorka Emese, Garai Júlia, Molnár Csaba, Marcio Canabarro) az általános színpadi gyakorlattól eltérően
végig anyaszült meztelenül
interpretálják a koreográfiát.”





(Králl Csaba: Láncreakció ÉS 26/05/2013)







Időpontok:





2014.02.18. - 20:00


2014.02.19. - 20:00






Jegyár:
2000 forint, diákoknak 1600 forint. Az ikerbérlet, valamint az általános bérlet erre az előadásra is érvényes.