A The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble (TKDE) 2000-ben egy olyan projektként indult, amelyben régi némafilmekhez komponáltak új aláfestő zenét.
Jason Köhnen
és
Gideon Kiers
arra törekedtek, hogy újraértelmezzenek olyan klasszikus filmeket, mint F.W. Murnau (Nosferatu) és F. Langs (Metropolis) alkotásai.
2004-ben az angol harsonás,
Hilary Jeffery
és a svájci csellós,
Nina Hitz
csatlakozott a TKDE-hez, hogy rögzítsék a formáció azonos nevű debütáló nagylemezét, amely 2006 májusában látott napvilágot a Planet Mu Records gondozásában. A lemez megjelenését követő turné során Eelco Bosman és a párizsi vokalista
Charlotte Cegarra
is beszállt a csapatba, amely így szextetté bővült. 2008 óta a londoni hegedűs,
Sadie Anderson
színesíti a színpadi hangzást.


2007 óta Hollandia a TKDE bázisa, és a zenekar tagjai közelebb költöztek egymáshoz, megkönnyítve a dalszerzést és a produceri munkálatokat.





A TKDE mellett szárba szökkent egy másik projekt is: a
The Mount Fuji Doomjazz Corporation,
egy TDKE tagokat és alkalmi vendégzenészeket magába tömörítő élő improvizációra épülő jazz/drone/doom formáció.





A zenekarban rejlő óriási lehetőségeknek köszönhetően, nehéz a TKDE hangzását egyetlen kompozícióban megragadni. A projekt különböző zenei stílusokban mélyed el attól függően, hogy épp mely tagok működnek együtt.





A TKDE élő fellépésein hatásosan ötvözik az analóg és digitális elemeket. A hagyományos hangszerelés (cselló, harsona, hegedű, ütősök, gitár, basszus és vokál) a meglévő, vagy saját fejlesztésű szoftverrel folyamatosan változó és mutáló ötvözetet alkotva szerves és elektronikus performansszá áll össze, vizuális elemekkel erősítve, amelyek tovább fokozzák a zenei összhatást.