Zeneművészeti ihletettség
és
mérnöki találékonyság
találkozik a
Cycloïd-ε
című
performatív hanginstalláció
létrehozásakor: a h
ang és mozgás kapcsolatának formai analízisén
alapuló mű a
Cod.Act
néven alkotó svájci testvérpár, André (1967) és Michel Décosterd (1969) munkája. A művészek alkotásait, melyek többnyire
performatív hangkeltő eszközök
, gyakran inspirálják a
természettudományok
. A Cycloïd-ε alapkoncepciója például az, hogy egy
mozgásában is harmonikus rendszeren belül hozzanak létre természetesnek tűnő hullámmozgásokat
és
vele összefüggő hanghatásokat
. Az eredmény aztán
sokrétű értelmezésnek
ad teret: a Cycloïd-ε egyszerre emlékeztet a
szférák zenéjét játszó pitagoreus világmodell makettjére
és egy
futurisztikus
,
emberi intelligenciát
feltételező, de mégsem antropomorf robotra.
Az
öt inga összekapcsolásával létrehozott vízszintes ingaszerkezet
mindegyik eleme egy-egy
hangszer
, ami a szobor mozgásától függő (előre felvett, zenekari) hangot játszik le. Ezek összetettségük következtében nem tisztán szólalnak meg ‒ az ingák cikloisokat leíró mozgása gyakran hirtelen és gyors váltásokkal zajlik ‒, hanem
hybrid rezonanciákká
alakulnak át. Ennek ellenére a szólamok mégis mindig harmóniában maradnak. 

A Cod.Act munkáit nem az
avantgarde művészeti hagyományokra
építi, kiindulópontjaik sokkal inkább
technikai és tudományos kérdésfeltevések
. Ennek ellenére
installációik műalkotásokként értelmezhető tárgyak
, melyek esetében az
esztétikai megközelítés relevanciája
egyértelmű az ipari alkalmazhatósággal szemben.