Kár csak a hétvégékre korlátozódni, néha jól eshet egy-egy hétköznapra időzített szabadság. Nyolcállomásos szupernapot állítottunk össze, amibe belefér a gasztronómia, a kultúra, a szórakozás és a könnyed autókázás is. 4 állomás a pesti oldalon, 4 állomás a budain – 12 óra alatt.

Az utazásban társunk volt a Suzuki Vitara.

Napfelkelte a Gellért-hegyen

Júniusban 5 óra környékén kel a nap. Ha elég lelkesek vagyunk és a pihengetés helyett aktívan kezdenénk a szabadságot, a Gellért-hegy számos pontja ideális lehet a napfelkeltézéshez. Ráadásul, kevesen mondhatják el, hogy célzottan, és azért keltek pirkadat előtt, hogy átéljék az élményt (és nem egy buliban világosodott rájuk). Érdemes termosszal és kávéval/teával érkezni és ráérősen végignézni, ahogy felébred a város.

Reggeli a Villa Bagatelle-ben

8:00-tól reggelizhetünk a Villa Bagatelle bájos belső terében, vagy akár napos idő esetén a teraszon is. Ha csak valami egyszerűbbre vágynánk, akár a kalács-vaj-kakaó (990 forint) hármasát is elfogyaszthatjuk, de komolyabb reggelikkel is készülnek, mint például a Bagatelle Reggeli (2690 forint), ami friss kenyér, két tükörtojás, bécsi virsli, mustár, konfitált paradicsom, kávé/tea és frissen facsart narancslé kombinációja. Számoljunk vele, hogy budai kedvenc, budai árakkal.

Kiállítás a Ludwig Múzeumban

A Ludwig Múzeum programjai, kiállításai közül mindig szívesen válogatunk. Legutóbb a még június 24-ig megtekinthető Permanens Forradalom, mai ukrán képzőművészet című tárlaton jártunk, melyről beszámolót is írtunk. A szovjet örökséggel járó problémák, az oligarchák világa, a demonstrációk „konceptuális” barikádjai és az ország keleti felében dúló háború is mind megjelenik az elgondolkodtató, látványos kiállításon.

Strandolás a Lupán

Egész májusban, előszezoni árakkal megy a budakalászi Lupa Beach. Számos sportolási lehetőség, baldachinos napágyak, gasztrosétány és kristálytiszta víz teszik a város egyik legbarátságosabb strandjává a tó mellé telepített élményközpontot. A legizgalmasabb vízisportok például a wakeboard, amihez világszínvonalú pályát találunk itt, vagy a SUP jóga, de búvárcentrummal is kiegészült a strand.

Ebéd az Arany Tacskóban

Egészen más jellegű miliőben találhatjuk magunkat, ha a strandról ebédelni indulunk, például a nemrég nyílt Arany Tacskóba. A VIII. kerületi kis bisztró a Zsiga Bár testvére, és ugyanúgy mennyei a lecsó, ami náluk készül. Mi a túrógombócot is jó szívvel ajánljuk. A barokkos túlzásokkal dekorált hely szeretné visszahozni a "vendéglő" fogalmát, lassú ebédek, hangulatos  fröccsözések, baráti vacsorák legkiválóbb helyszíne lehet. Ráadásul tacskóval érkezve még kedvezmény is jár.

Séta a Budai Arborétumban

A kiadós ebéd után jóleshet egy séta, pláne, ha gyönyörű fák, cserjék körében tehetjük meg mindezt. A Budai Arborétumot kevesebben ismerik, mint a Füvészkertet, így tömegekre nem kell számítanunk és családias hangulatban andaloghatunk. A természetvédelmi terület valójában egy egyetemi campus. Egész évben, ingyenesen látogatható.

Kora esti lazulás a Népszigeten

Egyre jobban fejlődik a Népsziget, itt is van nekünk mindjárt az Öntöde vagy a tavaly debütált Kabin. A vízparti plázs éppen olyan távolságra található a belvárostól, ami még jólesik. Figyelhetjük a Dunánál játszó kutyákat, a nyarat üdvözlő családokat, miközben limonádézunk, és örülünk, hogy már nem csak a Rómain találunk hasonló helyeket.

Vacsora a Dobrumbában

A legjobb napzárás lehet egy olyan vacsora, ahol nemcsak a saját tányérunkból cseresznyézünk, hanem közösen összeválogatott, sokféle ízzel találkozunk. A Dobrumba hangulata eleve nagyon kozmopolita és szerethető, hát még a mezzeválogatásaik. Kérdezzük őket a fogások mellé a szezonra kitalált limonádéikról is.