Az idei évben sok nyitás volt, de sajnos néhány kedvenctől is búcsúznunk kell – itt az ide lista azokról az éttermekről, kávézókról cukrászdákról és szórakozóhelyekről, amelyeket nem látogathatunk többé.

Éttermek, bisztrók

A VIII. kerületből tavaly eltűnt a szeretett Zsiga bárunk, idén pedig a tulajdonos második helyétől, az Arany tacskótól és mennyei lecsóitól is búcsúznunk kellett. Az Andrássy út régi nagy kedvence, a Klassz étterem és borbár is lehúzta a redőnyt, akárcsak a Attila úti fine dining étterem, a Fáma

Az ígéret szerint nem kell örökre búcsút mondanunk a Lánchídra néző Beef Barnak, a tulajdonosok keresik a steakek szerelmeseinek szánt hely utódját a belvárosban, de egyelőre el kellett tőle búcsúznuk, és szintén hiába keressük a Ráday utcában a Café Delion Bistro&Bar-t.

Könnyedebb vonalon az Arany János utcai A-pecsenyés sült húsaitól, grilljeitől és sült kolbászaitól is búcsúzhatunk, akárcsak a Say Raw Cheese vegán sajtjaitól és ezekből készült ételeitől. A laktató reggelik és könnyed ebédek lelőhelye, a belvárosi Molnárka is bezárt, és a Dear Budapest gyönyörű szendvicseivel is csak catering formájában találkozhatunk tovább, a bisztró rész ugyanis már a múlté.

Szórakozóhelyek, bárok, kocsmák

A legfájóbb pont az idei zárásokkal kapcsolatban néhány szórakozóhely búcsúja volt. November óta nem lötyöghetünk többé a bulinegyed egyik legrégibb, legszerethetőbb romkocsmájában, az EllátóKertben.

Idén már nem nyitott ki a nyári napok, de főleg esték gőzleeresztő hippitanyája, a Valyo kikötő a Rákóczi híd pesti hídfője mellett. Búcsút mondtunk a Kazinczy utcai Teslának, és nem rophatjuk többé az Andrássy úton a Hello Baby Bárban sem.

A Rocky's Budapestben sem szurkolhatunk többé a sportmeccseket nézve, és a Typo bárba se ülhetünk be többé, hogy a kávénk mellett dolgozzunk egy fél órát.

Kávézók, cukrászdák, pékségek

Nehéz eldönteni, hogy a Múzeum Cukrászda kávézó vagy bár volt, mindenesetre generációk törzshelye volt, hiszen 20 évvel ezelőtt még nem volt olyan könnyű éjszaka falatozni, mint manapság.

Sajnos ők is már csak a múlté. Végleg elbúcsúztunk kamaszkorunk shishás törzshelyétől, a Mozaik teaháztól is.

Nem zárt be, csak átalakult

A Hold utcai piacon hiába is keresnénk többé a Stand25 Bisztrót, Széll Tamás és Szulló Szabina felejthetetlen magyaros fogásait ezentúl az Attila úton, a régi Fáma helyén találjuk.

Egy kicsit a szívünkhöz kaptunk, mikor híre jött, hogy bontják a Gólya épületét, de szerencsére találtak új helyet az Orczy téren.

A Madách tér egyik kedvenc gyülekezőhelye is zárva volt időszakosan, de újra kint állhatunk a Központ előtt – ráadásul mostantól ételeik is vannak, na meg egy szuper koncerttermük.