Az, hogy valaki mitől nevez egy éttermet, kávézót vagy teraszos helyet gyerekbarátnak, sok mindentől függ. Több helyen találunk már etetőszéket, gyerekmenüt, néhány játékot, vagy van lehetőségünk arra, hogy a kicsiket átpelenkázzuk, esetleg animátorok is segítik, hogy a szülők nyugodtan megebédeljenek. Most 10 teljesen eltérő karakterű helyet mutatunk be – a kávézótól a bisztrón át az étteremig, ahova gyerekkel is jó beülni, és mellé néhány jó programot is ajánlunk a közelben.

Normafa Deli

Kirándulás előtt vagy után érdemes betérni a Normafa Delibe, ahol lehet reggelizni, ebédelni és vacsorázni is. Ha csak egy finom kávéra vagy sütire vágyunk, arra is van lehetőség, még babyccino is kapható a kicsiknek. Ide akár Gyermekvasúttal is érkezhetünk, hiszen a Normafa megállótól már jól látszik a nyáron terasszal és fagyival is csábító hely. A belső részben pedig van egy picike gyereksarok, illetve gyerekkönyvek, amiket a tulajdonosok kislánya maga válogatott ki. 10 perc sétára találjuk az Anna-réti játszóteret, de akár a libegőhöz, az Erzsébet-kilátóhoz is eljuthatunk, vagy folytathatjuk a napot kisvasutazással. Itt írtunk róluk bővebben.

Déryné

Déryné fogalom a budai oldalon. ahol számos világsztár is megfordult. Már jóval a kovászforradalom előtt saját kenyeret sütöttek, és a brunchot az elsők között hozták be a köztudatba, amely azóta is nagy népszerűségnek örvend náluk. Hétvégén reggel 9-től késő délutánig válogathatunk a brunchklasszikusok közül, közben élő zene szól, és bébiszitter is gondoskodik a legkisebbek jókedvéről, illetve szuper gyereksarok is van.

VakVarjú Újlipót

VakVarjú-étteremlánc megkerülhetetlen, ha gyerekbarát éttermekről van szó, hiszen az összes helyszínükön kiemelt figyelmet kapnak a családok. A belvárosi étteremnél kicsit lazább, bisztrósabb hangulatú újlipóti VakVarjút a RAM Colosseum épületében találjuk. Animátorfoglalkozással készülnek hétvégéken, illetve van gyereksarok is, így nyugodtan megebédelhetnek a felnőttek is. Külön gyerekmenüt találunk az étlapon, olyan nevekkel, mint Csibefutam, Pinokkió kedvence, Némó kedvence vagy Macskafogó. Ha pedig utána még belefér egy kis játék, kerítésen belül van a Bóbita Irodalmi Játszótér, amelyet Weöres Sándor verse ihletett. A budai oldalon található, XI. kerületi VakVarjút őszig felújítás miatt nélkülöznünk kell, viszont szintén a budai oldalon, a Kopaszi-gáton vár ránk a hangulatos VakVarjú Beach Bistro.

Városliget Café

Elhelyezkedése miatt is igazi favorit a Városliget Café, hiszen ebéd előtt vagy után nemcsak az Állatkertbe mehetünk, a Városligeti-tavon csónakázhatunk vagy megnézhetjük a Magyar Zene Házát, hanem elsétálhatunk Budapest legnagyobb játszóterére is. Így minden adott egy remek családi naphoz. Válasszuk akár a vidám teraszt vagy az elegánsabb belső teretatóra néző panorámával, nem fogunk csalódni. Ami pedig az ételeket illeti, a tradicionális magyar fogások(gulyásleves, húsleves, paprikás csirke) mellett olyan könnyedebb fogásokat is választhatunk, mint a keszthelyi tokhal sült zöldségekkel vagy a lazactatár avokádóval, de vegetáriánus ínyencségeket is kóstolhatunk, például szejtánnal és fekete rizzsel töltött karalábét. Ráadásul mindig van gyerekmenü is: halfalatkák, rántott hús és sajtos-tejfölös tészta. (x)

Pagony Café – Dió

Bakáts tér és a Tompa utca sarkán található Dió a legújabb a gyerekbarát helyek sorában. Nemcsak Kicsibácsi és Kicsinéni kalandszoba, szuper könyvesbolt van itt többféle korosztálynak szóló remek gyerekkönyvekkel, hanem finom reggelik, sütik, kávék, sok-sok játék, a bebújós kuckó pedig az abszolút kedvencünk. Tényleg minden korosztállyal ajánljuk, a legkisebbektől a kamaszokig. Nemrég náluk jártunk, itt írtunk róla részletesebben.

Geraldine

Igazi favorit a Nemzeti Múzeum kertjében található cukrászda, amely az Auguszt család negyedik üzlete. Az egykori őr-, majd kertészház épületét csodásan felújították. Igazi különlegesség a Geraldine-szelet, amely csokoládé-, birsalmazselé- és tojásfehérjelapok kombinációja, de az Auguszt-krémes vagy az E70 torta is remek, nem beszélve az igazi főzött fagyikról. A benti részen egy játszósarkot is találunk kicsi konyhával, építőjátékokkal. A Magyar Nemzeti Múzeumban pedig elérhető egy hátizsákos felfedezőjáték családoknak, de a Múzeumkertben található Muzi játszótér felé is vehetjük az irányt, amelyet a kerület története és a Pál utcai fiúk című regény ihletett.

IDE - Pozsonyi

Az IGEN tulajdonosai a és az is nyitottak egy-egy IDE pizzázót, ahol római típusú pizzákat készítenek, vagyis a kívülroppanós, belül puha, lukacsos tésztákat bőséges feltéttel pakolják meg. A jól ismert ízek mellett, mint a Margherita, különlegesebb variációk is kaphatók, például szarvasgombás vagy nápolyi szalámis-négysajtkrémes verzió, amely mellé salátát is kérhetünk. A pizza eleve olyan étel, amit minden gyerek szívesen megeszik, emellett mindkét üzletben találunk gyereksarkot is, stílusosan kiskonyhával, fából készült pizzával és szuper főzős játékokkal.

Vasmacska KávéZoo

Az óbudaiFő tér közelében található helyet inkább nagyobb gyerekekkel, óvodásokkal, kiskamaszokkal ajánljuk. Láthatunk itt sisakos kaméleont, törpenyulat, tengerimalacot, törpehörcsögöt, szakállas agámát, de kézbe venni őket nem szabad. Hétköznap menü, hétvégén brunch is van, de ha csak bekapnánk egy kézműves lepényt vagy paninit, arra is van lehetőség, akár a kellemes és barátságos teraszon is. Ide akkor is betérhetünk, ha valamilyen ételallergiánk van, hiszen mindig kaphatunk mentes sütiket. Különféle állatos rendezvényeket tartanak a felelős állattartás jegyében, illetve workshopokra is eljöhetünk, de van nyári tábor, és szülinapot is lehet tartani a pincében található különteremben.

Pastrami

III. kerületiLajos utcában található étterem az egyik első olyan hely volt Budapesten, ahol gyereksarkot alakítottak ki. A kétszintes, nyitott térben laza bisztróhangulat jellemző, és az ételek is könnyedek. A gyereksarkot az emeleten találjuk, de ha megérkezik a jó idő, kiköltöznek a játékok a teraszra. A névadó pastrami szendvicsbenházilag füstölt pastrami, kovászos kenyér, mustár, ropogós hasábburgonya található, de burger formájában is rendelhetjük. Van gyerekmenüjük is: és rántott csirkemell hasábburgonyával.

Maminti Kuckó

II. kerületi anyukák kedvenc helye a Maminti Kuckó, de akár messzebbről is érkeznek ide kisgyerekes szülők, hiszen itt pontosan tudják, mire van szükségük. A különböző foglalkozások mellett van egy szuper játék- és könyvesbolt, tanácsot is adnak, hogy milyen korosztálynak mit válasszunk, illetve van egy picike kávézó elkerített gyereksarokkal. Itt nyugodtan megihatjuk kávénkat a Pékműhelyből vagy a Chouchouból érkezett sütemény társaságában. És néha nem is kell ennél több egy fáradt anyukának vagy apukának. Szombat délelőttönként sokszor van náluk minikoncert vagy bábelőadás.