Valljuk be, nyáron egy kicsit lelassul a város, június vége felé pedig az első kollégák is kezdenek eltünedezni, majd csokibarna ábrázattal előkerülni a szabadságról. Irigykedés helyett azonban inkább próbáljuk meg a nyaralásig is kihasználni a langyos estéket és élvezni itthon lévő barátaink, ismerőseink társaságát. Erre pedig szuper alkalmat nyújthat egy kis munka utáni lazulás. 10 helyet ajánlunk, ahol hideg italok, finom falatok vagy éppen sportolás közben élvezhetjük a nyárestéket.

0,75

A Bartók Béla út környékén már bizonyított Palack nagy testvére a Szent István téren csodás kilátással, kellemes ízekkel és még jobb italokkal várja a látogatókat. Barátságos és laza kiszolgálás, a borok terén pedig manírok nélküli hozzáértés jellemzi a helyet. A borkorcsolyák és a tapasok mellett finom melegkonyhai fogásokat is kóstolhatunk italainkhoz, vacsoránkhoz vagy ebédünkhöz pedig ajándékba kapjuk a Bazilika csodás látványát

akv

A város egyik legkedveltebb lazulós helye télen-nyáron, kora délutántól késő estig, ahol finom koktélokkal és street food fogásokkal várnak minket. Itt biztosan mindenki megfordult már, aki szeret néha kimozdulni otthonról. Az Akvárium azonban jóval több ennél: kulturális központ változatos zenei kínálattal, koncertekkel, performanszokkal, kiállításokkal, ahova nem csak központi elhelyezkedése miatt éri meg betérni.

bálna

Budapest egyik legjobb helye vízparti lazuláshoz, ahol jeges limonádék és koktélok társaságában csodálhatjuk a város sziluettjét. A hely kutyabarát, biciklivel is könnyedén megközelíthető, a közelében lévő Nehru part pedig kellemes sétalehetőséget kínál. Ha tehetjük, zárjuk a napot itt, egy hideg ital és finom falatok társaságában, naplementekor ugyanis különösen szép látványban lehet részünk

Esetleg Bisztró

Újabb szuper napágyas, lazulós hely a Bálnánál, ahol hideg italok és finom falatok társaságában gyönyörködhetünk a város szépségében. Napkezdéshez finom reggelik, a nap végén pedig bulihangulat vár bennünket. A Dunát két szemszögből is megnézhetjük, hiszen az egyik terasz a sétány mellett, a másik pedig a Bálna bejáratánál található.

Platz

Ha igazi nagyvárosi teraszozós érzésre vágyunk, jó választás lehet a Platz. A sörkorcsolyákat és klasszikus bisztróételeket kínáló hely a tavaszi-nyári szezonban él igazán, hiszen forgalmas, pezsgő náluk a nap, ebédidőtől zárásig. A Bazilika látványa megunhatatlan, választékuk pedig igazán demokratikus: húsmentes és húsos, könnyedebb és erőteljesebb ételekben sem lehet őket zavarba hozni. Ha koccintás, akkor leginkább long drinkekre szeretünk betérni hozzájuk.

SUP-ozás

Az ember a Budáról Pestre vagy Pestről Budára való zötykölődés közben, mikor századmagával áll a dugóban a hídon, könnyen elfelejti, mekkora királyság, hogy egy hatalmas folyó szeli keresztül a várost. Szerencsére mikor túl vagyunk a napi rohanáson, ennek számos előnyét tapasztalhatjuk meg, hiszen a Dunát már csak nézni is megnyugtató. Ha pedig ennél valami aktívabbra vágyunk, akkor kipróbálhatjuk a SUP-ot, ami egyértelműen a nyugodt ember vízi sportja, és Budapesten is sokféle formában űzhető. A hosszabb-rövidebb, akár munka után is bevállalható túráktól az oktatásokig számtalan lehetőség áll előttünk, hogy kipróbáljuk ezt a sportot. Tavaly készült listánk helyszínein idén is szeretettel várnak bennünket, a SUP The Lifestyle reggeli és napzáró túrái például kiváló lehetőséget nyújtanak a lazulásra.

Egy kis séta munka után

Azzal együtt, hogy a nyári szabadságolások miatt sokunknak van extramunkája, azért legtöbbünknek általában sikerül időben végeznie, sőt néha korábban is szabadulhatunk. Erre az esetre ajánlunk néhány rövid, ugyan nem magas sarkúra optimalizált, de akár kényelmesebb városi viseletben is bejárható, tömegközlekedéssel is jól megközelíthető útvonalat, ahol lelassulhatunk és élvezhetjük a természet szépségeit. A Kis-Sváb-hegy nagy kedvencünk, és az Apáthy-szikla is mindig tuti tipp, de listánk alapján számtalan más helyszínből is lehet válogatni.

Bicikliutak

A biciklizésben az a legjobb, hogy teljesen új szemszögből mutatja meg a várost, hiszen relatíve gyorsan tehetünk meg nagyobb távolságokat úgy, hogy közben nem szakadunk el a környezettől, és marad lehetőségünk a felfedezésre is. Pattanjunk tehát munka után bringára, tekerjünk el egy csinos helyre, ahol a kellemes izommunkát és az egész napos figyelem okozta fáradtságot egyszerre pihenhetjük ki. Ehhez ajánlunk öt szuper városi útvonalat

Kajakozás és kenuzás

Míg a legtöbb élsportoló kajakosunktól és kenusunktól a viszontagságokról, a hajnali kelésekről és a zimankóban szinte az evezőlapáthoz fagyott kezekről hallunk, addig nekünk lehetőségünk van arra is, hogy megtapasztaljuk ennek a sportnak a kellemesebb, nyárias arcát, amikor munka után, a számítógép mellett elzsibbadt karunkat, nyakunkat nyújtóztatva élvezzük, ahogy a Duna sodor minket. Válasszuk bár a Kolonics György Vízisport Központot Csepelen, a Béke Csónakházat a Római-parton vagy egy másik helyet a Duna mentén, biztos, hogy szuper délutáni kalandban lesz részünk.

Szabad vízi strandok

Bár az utóbbi időben szerencsére egyre több vizes programot próbálhatunk ki a városban, azért még mindig olyan érzésünk van, hogy nem használjuk ki a folyó nyújtotta lehetőségeket. Pedig néha az is elég, ha munka után néhány órára ellátogatunk valamelyik város környéki szabad vízi strandra, ahol élvezzük a napsütést és a hullámokat. Ehhez ITT gyűjtöttük össze a város környéki strandokat, de a kínálat szerencsére folyamatosan bővül. Tavaly megnyílt az elegánsabb SHO BEACH, a Rómain pedig a kijelölt részen idén is ingyen mártózhatunk.