Letisztultság vs. káosz. Ember vs. kultúra. Flow és Gaga. A Közép-Európa Táncszínház (KET) legújabb bemutatója.




A Tiszta föld zenei és képi világa – ahogy már a címben is megfogalmazott ellentétpár jelzi – a letisztultság és a káosz ellenpontjaira épül. Ebben a kettős világrendben keresi az ember a helyét. A társulat a felkészülési időszakban megismerkedett az Európában is komoly népszerűségnek örvendő
Gaga
-technikával. Az Ohad Naharinhoz, a
Batsheva Dance Company
vezetőjéhez köthető mozgásnyelv különlegessége nemcsak az, hogy addig ismeretlen előadói képességeket szabadít fel a művészekben, hanem sajátos és egyedi mozgásszókincs-rendszere is. A KET táncosaival két hétig a lengyel Natalia Iwaniec, hitelesítet
t Gaga-oktató dolgozott együtt. A Tiszta földben ez a különleges technika friss dinamikával párosul.




Kun Attila
koreográfus a pályáját az Operaház színpadán kezdte balett-táncosként (mi több címzetes szólistaként), később dolgozott a londoni
Rambert Dance Company
-nál, a
Baseli

Balettnél
, illetve 2003-ban megalapította a PR-Evolutiont, amivel a kortárs felé vette az irányt. Minden valamire való díjat elvitt (Lábán Rudolf, Harangozó Gyula, Imre Zoltán, stb.), egy éve pedig a KET művészeti vezetője.