Április 8-án ismét – a 2014/2015-ös évadban utolsó alkalommal - a
Brahms
-találkozásokkal várja az érdeklődőket a
Concerto

Budapest
zenekar otthonául is szolgáló
Zeneház
. A sorozat művészeti vezetője,
Csalog

Gábor
ezúttal
Brahms
és
Gubajdulina
műveiből állította össze az este programját.
Az 1931-es születésű
Szofia Gubajdulina
a ma élő zeneszerzők egyik
legjelentősebbje
, aki nem csak szerzeményeiről, de zongorajátékáról is ismert. Öntörvényű zenei stílusát már pályafutása elején sok bírálat érte, így szabadfoglalkozású zeneszerzőként élt Moszkvában, megélhetését pedig főként külföldi filmzenék komponálásával kereste – ennek köszönhetően külföldön sokáig ismertebb volt a neve, mint hazájában.




Egész életművét meghatározza intenzív érdeklődése a nem-hagyományos hangzások és a kevéssé ismert hangszerek - köztük az orosz népi harmónika, a bajan - iránt, már első, erre a hangszerre írt művében (az est nyitó darabjaként megszólaló De profundisban) egy egészen sajátos, kísérletező hangzásvilágot teremtett. Az estén másik két darabját, az 1980-as évek közepén, zongorára, brácsára és fagottra íródott Quasi Hoquetus-t és a bajanra, hegedűre és csellóra írt
Silenzio
-t hallgathatjuk meg.




A program:




Gubajdulina: De Profundis


Brahms: Korálelőjáték


Gubajdulina: Quasi Hoquetus


Brahms: Kürt trió


Gubajdulina: Silenzio




Művészeti vezető és zongorán közreműködik: Csalog Gábor.




Közreműködik: Szatzker Zsanett – harmonika, Lakatos György – fagott, Környei Zsófia – hegedű, Tóth Bálint – kürt, Lisa Romain – hegedű, Karasszon Eszter – cselló.