Az
advent
első vasárnapjától vízkeresztig tartó időszakban - azaz a karácsonyi ünnepek idején - a keresztény hagyomány egy sor mágikus-misztikus epizód emlékét idézi fel. A készülődés azonban már jóval advent előtt elkezdődik, hiszen az évkör átellenes pontján, a nyár közepén elevenítjük fel Jézus születésének hírét, az angyali üdvözletet, Mária Erzsébetnél tett látogatását és Mária imáját, a
Magnificatot
.






A születés éjjele (Bach: Brich an, o schönes Morgenlicht), a három királyok látogatása (Bach: Ich steh' an deiner Krippen hier) és a csoda-misztika felidézésén túl (Kevin A. Memley: O Magnum Mysterium) az MR Zenei Együttesek koncertje erre az időben távolabbi, de legszorosabban a karácsonyhoz tartozó eseményre is kitekint. A hangversenyen Arvo Pärt Magnificat-antifónái mellett megszólal
Johann Sebastian Bach
egyik legnépszerűbb (és természetesen egyik legcsodálatosabb) korálfeldolgozása, a Jesus bleibet meine Freude. Az "angyalok karát" pedig két egészen megkapó női kari mű, az ifjú Mendelssohn Rómában (éppen a karácsonyi időszakban), a Trinità de Monti szerzetesnővéreinek komponált motettái és egy másik fiatalkori darab, a huszonkét éves Rachmaninov kórusai reprezentálják. Összefoglalás gyanánt Liszt Ferenc nagyszabású, háromrészes Krisztus-oratóriumának első főrésze hangzik el. A mű sokak szerint a 19. század legragyogóbb szakrális kompozíciója. Amikor a Karácsonyi oratórium egykoron először csendült fel Bécsben, a kórust és a zenekart Anton Rubinstein vezényelte, az orgonánál pedig Anton Bruckner ült.