Csúcsformában – Kirándulás a Budaörs feletti, panorámákkal teli Csíki-hegyek vonulatán

A Budaörsöt körbeölelő hegycsúcsok egymás utáni megmászása egy izgalmas, változatos, bő 8 kilométernyi, 3-4 órás és kilátásban gazdag túra.

Vörös csillag a háztetőkön – Az Országház huszártornya majdnem beszakadt a jelkép alatt

Ma már csak az emlékeinkben él a budapesti háztetőkön éktelenkedő vörös csillag, pedig a jelkép egykor a fővárosi közterek meghatározó „dísze” volt.

Fedezd fel Budapest környékét! – Kalandozás Zebegényben

Szecessziós főtemplom, lélegzetelállító kilátás a Dunakanyarra, rétes és Mókus – idén se hagyjuk ki Zebegényt!

Visszakapta eredeti pompáját a Postatakarékpénztár egykori csarnoka

Hosszú évekig csak raktárként használták az egykori Postatakarékpénztár csodás csarnokát, amely ma már újra régi fényében pompázik.

Egy tiny house-ban koncertezik a nagyszínpadok dívája

A nextnest.hu legújabb mobilháza és a hazai kortárs afro- és világzenei szcéna csillagának kivételes együttállása a legjobb dolog, ami történhetett.

Ezt az 5 filmet nézd meg a Budapesti Építészeti Filmnapokon!

Március elején jön az építészet- és az urbanisztikarajongók filmfesztiválja. Ha mennétek, de nem tudjátok, mit nézzetek meg, olvassátok el cikkünket!

Műanyag dobozos menzaételek helyett fine dining – A Food Revolution új szintre emelte a házhoz szállítást

Műanyag dobozba pakolt, vastagon sűrített ételek helyett éttermi minőség: a Food Revolution vállalta az ételkiszállítás új szintre emelését.

A pusztulástól mentették meg a csodás Roheim-villát

Bejártuk az épületet, ami sárkányokat, egy arab szobát és zodiákus jegyeket is rejt magában, és ami a Tisza-gyilkossággal írta be magát a köztudatba.

Hollywoodból egy borsodi padlásra – Badits Marcell plakátgyűjtővel legizgalmasabb leleteiről beszélgettünk

Egy borsodi padlásról került Badits Marcell gyűjteményébe a 24, Warholt idéző plakát egy része.

A közlekedési csomópont, a burger és a koktél – Megnéztük az Átszálló bisztrót

Pékség, bisztró, bár és kilátás a Dunára – a Szentlélek téren nyílt Átszálló a környék egyik kedvenc beülős helyévé válhat.

Egy Sarolta utcai modernista villa különös története a nagypolgári szalonoktól az ukrán vendégmunkásokig

Érdekes története van a Sarolta utca elején lévő villának: voltak itt kulturális szalonok, nácik, kommunisták és ukrán vendégmunkások is.

A Gellért-hegyre tervezett Nemzeti Panteont, ma eldugott kis múzeumban őrzik a terveit

Van egy rejtett hely a Ménesi úton, Medgyaszay István egykori otthona, aki a 20. század egyik legizgalmasabb építésze volt, de ma kevesen ismerik.

Ezek a helyek nyíltak Budapesten idén – Éttermek, bisztrók, kávézók, reggelizők és pékségek

2023. december 28., 09:14

Le ne maradj róluk! Ezek az éttermek, bisztrók, kávézók, cukrászdák és reggelizők nyíltak idén.

Síelés, síugrás és szánkózás a régi Budapesten – Így űztük anno a téli sportokat (1. rész)

2023. december 18., 13:58

Átböngésztük a Fortepan archívumát, és megnéztük, hogyan űztük régen a téli sportokat, miközben a ragyogó napsütésben egy kis havazás után vágyakozunk.

Gyönyörködni a pusztulásban, találkozni a múlttal – Az ország legrégebbi urbexcsapata, a BCO Urbex

2023. december 2., 00:00

Magyarország legrégebbi urbexcsapata, a jelenleg hatfős BCO Urbex, 2004 óta kutatja fel a romos és elhagyatott épületeket. A különös hobbinak jártunk utána a segítségükkel.

A felújítás során egy rúdtáncosszobát is találtak a telefonközpontból lett luxushotelben

2023. október 27., 11:11

Bejutottunk az egykori józsefvárosi telefonközpontba, és megnéztük, milyen lett az ötcsillagos hotelként újranyitott épület.

Nem ez az ország legmagasabb csúcsa, de zseniális kilátás fogad – Kalandos körtúra a Kevélyeken

2023. október 1., 00:00

Tudjuk, hogy 534 méterével nem a Nagy-Kevély az ország legmagasabb pontja, de az egyik legszebb kilátást tartogatja számunkra.

Budapest Szubjektív – Benedek Ágota

2023. szeptember 5., 12:56

Ha turistáskodna egyet Budapesten, biztosan egy jó kávézóban indítaná a napot, elmenne a Gellért fürdőbe, és mindezt megfejelné egy jó csülökkel a Náncsi néniben. Benedek Ágotát kérdeztük a városról.

Reggeltől estig szeretettel Dániából – Az A99 Coffee Shop és a BaRevolution az Andrássy úton

2023. augusztus 14., 15:18

Nappal az A99 vár bennünket csodás kávéval és reggelivel, este pedig kinyílik a titkos bár kapuja, és a BaRevolution vendégei lehetünk a csodás Andrássy úti villában.

Helyek, ahol jót ehetünk, ihatunk – A Blaha Lujza tér és környéke

2023. augusztus 8., 11:22

Merre induljunk, ha megéheztünk, koccintanánk, esetleg a közelben várakozunk, és ennénk/innánk egyet?

Budai Bauhaus építészet a Napraforgó utcán túl

2023. augusztus 6., 00:00

Lépjünk túl a Napraforgó utcán, és fedezzük fel a budai hegyvidéken a lombok mögött rejtőző modernista villákat!

Csepel bringa, kisvasút, Kincsem, a Vaják és egy sosemvolt erdélyi meseváros – A Szentendrei Skanzenben jártunk

2023. augusztus 2., 11:35

A hatalmas területen elnyúló szabadtéri múzeumban időben és térben is utazhatunk Magyarország területén, sőt még a határon túlra, Erdélybe is. Ismerős, mégis egy másik világ.

Az alternatív gyönyörök kertje – A 15 éves Dürer Kert története

2023. július 7., 15:48

Az idén 15. évét taposó Dürer Kert 12 évig az Ajtósi Dürer soron várta a vendégeket, a Városliget szomszédságában, három éve viszont már Újbudán, a Duna partján teszi ezt.

Atomreaktor, az Országház egy darabja és radarállomás – Bejártuk a Műegyetem történeti campusát

2023. július 1., 00:00

Bejártuk a Műegyetem történeti campusát, ahol egy kisebb atomreaktor, a Lánchíd lánclemeze és az Országház épületének egy darabja is ott van.

A Buja Disznó(k), a 101Bistro és az IDE pizzázó finomságai egy tető alatt – Az ODA étteremben jártunk

2023. június 30., 15:11

IDE pizzák, a Buja Disznó(k) rántott húsai és a 101Bistro ázsiai finomságai várnak bennünket az új étteremben, az egykori Czakó Kert helyén.