A Gellért-hegyre tervezett Nemzeti Panteont, ma eldugott kis múzeumban őrzik a terveit

Van egy rejtett hely a Ménesi úton, Medgyaszay István egykori otthona, aki a 20. század egyik legizgalmasabb építésze volt, de ma kevesen ismerik.

Ilyen lehet Budapest új múzeuma, ha megvalósul

2023. december 13., 09:36

Nagyon úgy néz ki, hogy hosszas várakozás után végre a magyar építészetnek is lesz egy múzeuma.

Családi ügy – A Rajkai, amit egykor Isolabellának hívtak

2023. szeptember 7., 10:08

Egy felújítást követően Rajkai néven nyitott újra a hely, amit egykor Isolabellának hívtak. A hely múltja, melynek Cseh Tamás „csak” az egyik fontos fejezete, a Monarchia időszakába nyúlik vissza.

Csepel bringa, kisvasút, Kincsem, a Vaják és egy sosemvolt erdélyi meseváros – A Szentendrei Skanzenben jártunk

2023. augusztus 2., 11:35

A hatalmas területen elnyúló szabadtéri múzeumban időben és térben is utazhatunk Magyarország területén, sőt még a határon túlra, Erdélybe is. Ismerős, mégis egy másik világ.

Egy építészdinasztia sasfészke és egy őspláza is volt ebben a palotában – A Wagner-ház története

2023. augusztus 1., 16:24

Bár homlokzata kissé zord, csodás belső udvara az olasz palazzók barátságos világát idézi, lakói pedig építészek és művészek. A Wagner-házban jártunk.

Budapest még szebb lenne ezekkel – 3 eltűnt vagy meg sem valósult elegáns park

2023. május 12., 11:29

Három olyan zöldfelületet mutatunk most be, amelyek vagy eltűntek a városból, vagy meg sem valósultak.

Hol gyár állott, most múzeum – A Goldberger Textilipari Gyűjtemény

2023. május 4., 11:42

A III. kerületben található múzeum áprilisban nyitott ki újra, és a ruha-, illetve a textilipar történetét meséli el, és nem gondoltuk volna, hogy még ez a téma is mennyire izgalmas, érdekes.

„Steak kezdőknek és haladóknak” – Megnéztük az YBL Palotába költözött Beerstro 14-et

2023. április 21., 15:30

A Beerstro az impozáns YBL Palotába tette át székhelyét, a remek steakek és a kellemes árak maradtak, azonban a sörök mellett a pazar bor- és koktélkínálat is szerepet kapott.

Titkos luxushelyek Budapesten, amelyekről talán még nem is hallottunk

2023. március 22., 14:38

A luxusipar egyrészt próbál nagyon transzparens lenni, ugyanakkor vannak olyan helyszínek, amelyek kevesebb figyelmet kapnak, így a földi halandó számára könnyen a látómezőn kívülre kerülnek.

Miért érdekli a koreaiakat egy budai út története?

2023. február 3., 13:48

A fürdőktől a Bambiig vezet az út a Koreai Kulturális Központ várostörténeti kiállításán, amit nyitvatartási időben ingyenesen látogathatunk.

Budapest kevésbé ismert, de annál izgalmasabb házai: a franciaudvaros bérházak

2022. november 24., 00:00

Budapest egyik kevésbé ismert, viszont az egyik legötletesebb és legváltozatosabb bérháztípusa a franciaudvaros bérház.

Ahol pár órára lelkes muzeológusokká váltunk – A magyar építészet múzeumában jártunk

2022. október 26., 11:15

Az Imagine sétáján pár órára bejutottunk a Magyar Építészeti Múzeumba, ahol a felfedezésre váró kincsek és dobozok között akár egy napot is el tudtunk volna tölteni.

Varázslatos kalandok Csodaországban – Kipróbáltuk a MystiqueRoom legújabb szabadulószobáit

2022. szeptember 16., 14:52

A MystiqueRoom Budapest egyik legjobb szabadulószoba-komplexuma, ahol a 12 pálya közül mi a Varázskastély és a (legújabb) Kalapos pályát próbáltuk ki, de belestünk a kulisszák mögé is.

Gigászi városnegyed is lehetne ma a Tabán helyén – Megnéztük a Meg nem épült Budapest kiállítást

2022. június 22., 14:25

Volt idő, amikor a Hungária körútra magasvasutat és kétszintes autóutat terveztek, de a Tabán átépítésére is grandiózus tervek születtek. Megnéztük a Közlekedési Múzeum új kamarakiállítását.

Egzotikus állatok, freak show és erőemberek – Szórakoz(tat)ástörténeti kiállítás nyílt a Kiscelli Múzeumban

2022. február 11., 10:47

Mi az a bábgépely, kik voltak az első magyar show-manek, és hogy hívták régen a cirkuszt? A Kiscelli Múzeum szórakoz(tat)ástörténeti kiállítása Budapest egyesítéséig követi nyomon a mutatványosokat.

Hogyan lesz erdő a Teherelosztóban – Megnéztük az Othernity – Modern örökségünk újrakondicionálása kiállítást

2021. december 16., 12:56

12 ikonikus budapesti épület 12 újraértelmezése és olyan installációk, amik mindenkihez közel hozzák az építészet távoli galaxisát. Megnéztük az Othernity kiállítást a Ludwig Múzeumban.

Ahol Czóbel Béla és Rippl-Rónai is dolgozott – Megnéztük a Gellért-hegyi Műteremházat

2021. november 19., 11:27

Belestünk a Gellért-hegy egyik legszebb épületébe, a kék árnyalataiban és a magyaros szecesszió motívumaiban pompázó Műteremházba.

„Itt minden egyes nap brutális kihívás” – Hoffer Károly bábszínész és rendező végigvezetett minket a Budapest Bábszínházban

2021. október 21., 12:12

Bejártuk a Budapest Bábszínház titkos „laborját”, ahol faforgácsok és esztergapadok között, anatómiai pontossággal mesés figurák születnek.

Majdnem szocreál stílusban épült újjá a királyi palota – Megnéztük a BTM Vármúzeum állandó kiállítását

2021. október 15., 15:39

A királyi palota – a kultúra vára állandó kiállítást már csak azért is ajánljuk, mert izgalmas történeteket és terveket ismerhetünk meg a Budavári Palotáról.

Varázslatos hangulat, utcazene és egy kis időutazás – A Corvin tér

2021. július 5., 11:35

Bár ott van szem előtt, mégis aránylag kevesen ismerik az I. kerületi Corvin teret, ami a Fő utcai zaj és forgalom ellenére is olyan, mint egy időutazás a középkorba vagy az 1600-as, 1700-as évekbe.

Akik nélkül Budapest biztosan másként festene – Czigler Győző

2021. április 9., 15:52

A Gozsdu-udvar és a Széchenyi Gyógyfürdő tervezője igazi munkamániás volt, és sokszor a maga szórakoztatására, pihenés gyanánt is terveken dolgozott.

Arisztokrata pompa és kortárs megoldások – így fest a felújított Károlyi-Csekonics-palota

2020. szeptember 16., 15:42

A szélsőségek indokoltak: most már nem egy grófi család és személyzete, hanem a Károli Gáspár Református Egyetem sok száz egyetemistája fogja napi szinten használni az épületet.

Az eltűnt híd nyomában: kincskeresős számítógépes játékban fedezheted fel az 1940-es évekbeli, régi Erzsébet hidat és környékét

2020. április 24., 11:43

Az ingyen letölthető, Az Eltűnt Híd nevű játékban bebarangoljuk az 1940-es évekbeli belvárost, közben kincsek után kutatunk, majd kalandos úton visszajutunk a mába. Soha rosszabb karanténprogramot!

Mikor a Bábszínház menedéket nyújtott a képzőművészeknek

2020. február 20., 10:54

A Képzőművészeti Egyetem Barcsay termében rendezett kamarakiállítást a tavaly 70. születésnapját ünneplő Budapest Bábszínház, bemutatva egy kultúrpolitikailag érdekes és kevésbé ismert időszakot.

Az épületbejárás, amit egy robot nyitott meg – így zajlik az élet a Telekom új székházában

2019. november 20., 17:21

A pincétől, pontosabban a bringaparkolóktól a padlásig, vagyis tetőkert futóköréig bejártuk a Telekom és a T-Systems TIBA Építész Stúdió tervezte székházát.