Mutatunk egy helyet, ahol egész nap királyi reggeli és még annál is sokkal több vár!

A Centrál Kávéház egész napos reggelivel, megújult étlappal, pazar koktélokkal, különleges kávékkal és élő zenével vár ránk.

„20 éve az irodalom nagyon is macsó terep volt” – Szécsi Noémi-interjú

2023. november 6., 10:53

A hamarosan megjelenő Budapest Nagyregény kapcsán beszélgettünk Szécsi Noémivel az ő Budapestjéről, a 19–20. századi nők helyzetéről és arról, hogy vajon ő hogyan élt volna a századelőn.

A Katalin utcától Emerenc otthonáig – Szabó Magda Budapestje

2023. április 16., 00:00

Hol lakott Emerenc, és merre van a Katalin utca? Irodalmi séta Szabó Magda regényei nyomán.

Eddig névtelen közterületeket nevezne el nőkről a II. kerület nőnap alkalmából

2023. február 27., 15:53

A II. kerületi önkormányzat kezdeményezésére első alkalommal két éve került sor, idén pedig újabb négy névtelen közteret szeretnének elnevezni híres magyar nőkről.

Ufó landolt a Colosseumban – Megnéztük az Örkény Színház új bemutatóját

2022. május 17., 15:05

Csészealj, Colosseum, áriák és popslágerek – megnéztük az előadást, amit Szabó Magda és az űrkorszak rajongói egyaránt élvezhetnek.

Fülemülék éjszakája, Marina Satti, Budaörs Fesztivál – Programajánló (05. 05–11.)

2022. május 5., 16:28

Programajánlónkkal ezúttal sem okozunk csalódást nektek, hiszen a következő napok a gyerekektől az idősebb korosztályig mindenkinek tartogatnak izgalmakat.

Egy feketét és egy verset kérek! – Megnéztük az újranyitó Centrál Kávéházat

2022. április 8., 10:20

Megújult a 135 éves Centrál Kávéház, ahol most átélhetjük a a századfordulós grand cafék hangulatát. Megnéztük, leteszteltük, és az irodalmi étlapról is csemegéztünk.

Globalista konyha, Budapesti Tavaszi Vásár, Budai BringaBörze – Programajánló (03. 24–30.)

2022. március 24., 15:13

Hivatalosan is megérkezett a tavasz a fővárosba, ami pedig még több boldogsághormonnal jár, különösen, ha szuper programokkal tölthetjük el a napokat.

Babits, Tandori és a matematika – Megnéztük az Esterházy Péter és Gitta Könyvtárat

2022. január 27., 16:28

Megnéztük az Esterházy Péter és Gitta Könyvtárat, ahol a kortárs magyar irodalom színe-java mellett teológiai művek, művészettörténeti albumok, sőt még matematikai kötetek is vannak.

Mától Szabó Magda nevét viseli egy budai útszakasz a Mammut mellett

2021. október 5., 11:27

Októbertől Szabó Magda nevét viseli a Mammut Bevásárlóközpont és a Széllkapu Park közötti – eddig névtelen – terület.

„Most tartunk ott, hogy felnőtt egy egész női generáció, amelynek van hangja” – Interjú Szabó T. Annával

2021. június 14., 16:11

Szabó T. Annával a női szerzők erőteljes hangjának téves címkéiről, a klasszikus női szerepek levetkőzéséről és az alkotó személyességének felvállalásáról beszélgettünk.

Mostantól Szabó Magda sétányon és Psota Irén utcán is járhatunk a II. kerületben

2021. április 28., 12:22

Szabó Magdáról, Psota Irénről, Komlós Juciról és Solt Ottiliáról neveznek el négy, eddig névtelen közteret a II. kerületben. A döntéshez még február végén kérték a lakosok segítségét.

Ingyen olvasnivaló a netről – kortárstól a klasszikus irodalmon át az ismeretterjesztő és tudományos kötetekig

2020. március 20., 11:42

Összegyűjtöttük azokat a magyar és külföldi oldalakat, ahol biztos találunk ingyen minőségi olvasnivalót.

Mit olvassunk a nyaraláson?  – tucatnyinál is több kortárs magyar könyvet ajánlunk

2019. augusztus 16., 18:50

Mit olvassunk a nyaraláson? – tucatnyinál is több kortárs magyar könyvet ajánlunk

Összegyűjtöttünk pár, a közelmúltban megjelent magyar regényt, novellás- és verseskötetet, amiket mi is nagy kedvvel forgattunk.

„Vera a sajátom” – interjú Grecsó Krisztiánnal

2019. június 21., 17:49

Grecsó Krisztián legújabb regénye, a Vera márciusban jelent meg és ahogy ez lenni szokott, az elmúlt két hónapban nagy sikert aratott. A könyv a 80-as évekbe és abba az életkorba repít vissza minket, amikor gyerekből felnőtté válunk. Grecsó mesélt nekünk a regény háttértörténetéről, a benne működő lelki folyamatokról, hogy a saját kérdéseit és kétségeit hogyan adja át az általa írt karaktereknek – és még valamiről, amit nem lehet megkerülni: az örökbefogadásról.

Június közepén újra dübörög a Margó a belvárosban – programajánló az irodalmi fesztiválra

2019. június 3., 18:42

Június 12-16. között újra Margó a PIM-ben. Programajánló az irodalmi fesztiválra.

Heti programajánló (05.16-22.)

2019. május 16., 18:26

Gasztrofesztivál, a művészmozik és a kávé éjszakája, Duna-parti táncok, borkóstolók és még sok más - szerintünk ezeket a programokat ne hagyd ki az elkövetkezendő napokban.

Itt nyugszik a legtöbb híres magyar – séta a Farkasréti temetőben

2019. március 28., 16:10

Vadregényes környezet, ibolyaillat: minden adott a tavaszi sétához, de aki fel akarja kutatni a híres sírokat, alaposan fel kell készülnie.

Heti programajánló (03.21-27.)

2019. március 21., 16:49

A hónap utolsó előtti hétvégéjére, és azon túl is számos olyan program jutott, amiket nem érdemes kihagyni, a közösségi reggeliktől a növényiskolán át a pszeudovallásos-milicista iparitechnóig.

„Egy blöffcirkuszban élünk, ahol mindenki felülblöfföli a másikat” – fiatal női írókkal interjúztunk

2019. február 20., 14:47

Legyünk őszinték! Ha írókról és irodalomról beszélgetünk, általában még mindig elsőként férfiak jutnak eszünkbe. 2019-ben valóban cirkuszi mutatvány, ha valaki nő és ír? Az anyaság mennyiben befolyásolja egy író karrierjét? Többek között ezekről beszélgettünk a Hadik Brunch-on Csepelyi Adrienn-nel, Donáth Mirjammal és Mécs Annával, akik első kötetükkel a 2018-as Margó-díj esélyesei között voltak.

Hétvégi programajánló (10.11-14.)

2018. október 11., 14:05

Csütörtöktől vasárnapig sok programot rendeznek majd meg a fővárosban; mi ezek közül választottunk ki olyanokat, amelyeken szerintünk mindenképp ott a helyed.

Erre kirándulj az országban télen! – Debrecen és környéke

2018. február 15., 17:23

A Magyar Turisztikai Ügynökség kedvcsináló videókon lát minket el tippekkel azzal kapcsolatban, merre és mit érdemes kipróbálnunk az országban télen. A következő állomás Debrecen, Hajdúszoboszló és a Tisza-tó.

„Amikor a legmélyebben voltam, akkor sem vette észre a környezetem” – interjú Karafiáth Orsolyával

2017. december 15., 16:29

Nemrég jelent meg a Szirén, amitől azonban hiába gondolja az olvasó, hogy megismerheti Karafiáth Orsolya életét, hiszen a könyv jóval több annál.

Novemberi programajánló

2017. november 3., 16:26

Érkezik egy-két világsztár az év utolsó előtti hónapjában, és elsőre talán nem gondolnánk, de november közepétől bizony már adventi vásárokon is lehet nézelődni forralt bor és krampampuli társaságában.

Egy kicsit mi is matulások lehetünk –  megnyílt az Abigél-kiállítás

2017. október 16., 19:00

Egy kicsit mi is matulások lehetünk – megnyílt az Abigél-kiállítás

100 éve született Szabó Magda, jövőre pedig 40 éve lesz, hogy elkészült az Abigélből készült tévésorozat, amelynek borongós filmzenéjét hallva még ma is megborzongunk. Díszleteit és jelmezeit egy kiállítás keretében megtekinthetjük, utóbbiakat pedig fel is próbálhatjuk.