Nagy zabálás kis Kínában – Űzd el a januári hideget hot pottal!

Forró, csípős levesek, egzotikus hozzávalók, krémes szószok és többórányi lakmározás – a hot pot a legjobb, ami januárban történhet velünk.

10 éves Budapest egyik kedvenc spanyol tapasbárja – Interjú Beck Mártonnal, a Padron egyik tulajdonosával

2023. október 13., 15:00

A Padron tizedik születésnapja alkalmából a spanyol gasztronómiáról, közvetlenségről, profizmusról és a tavaly nyílt Pitpitről beszélgettünk az egyik tulajdonossal, Beck Mártonnal.

Emberségből csillagos ötös – A Bakancsos Büfé húsvétvasárnap a rászorulóknak segít

2023. április 6., 17:41

Kedves és önzetlen gesztussal készül az idei húsvétra a XVII. kerületi piactér Bakancsos Büféje.

„Megfeledkeztünk a vendégről, mert nyert a gasztroego” – Megújult az óbudai Gléda Vendéglő

2023. március 16., 15:29

Tavaszias márciusi napon érkeztünk az óbudai Mikoviny utcába, hogy újra üdvözölhessük a Glédát, amit a múltban már a szívükbe zártak a fővárosiak, de egy jó ideig nélkülözniük kellett.

Malinovszkij szemüvege, avagy az ostrom hétköznapjai – Tematikus sétán jártunk a Józsefvárosban

2023. február 27., 12:38

Egy VIII. kerületi civil csoport szervezésében tematikus sétán ismerhettük meg az ostrom szélsőséges hétköznapjait.

„Rózsaszín flamingók” és ázsiai kakashere a tányérodon – Új kampány indult a nyitottságért

2022. július 1., 10:36

A Nyitottak vagyunk egyesület az idei Pride Hónap alkalmából egy kis gasztronómiát is belecsempészett mostani kampányába.

Turistáknak is, magyaroknak meg pláne – A Kazimírban jártunk, jó pacalt találtunk

2022. május 10., 12:05

Nagyjából 10 éve nyitott meg a főváros egészen elképesztően multikulturális főutcájában, a Kazinczy utcában a Kazimír, ami már hosszú ideje biztos pont az igazi magyar bisztrókonyha rajongói számára.

Nem hétköznapi utazás a föld alá – A SALT és a székelyföldi Páva Étterem közös vacsoráján jártunk a parajdi sóbányában

2022. március 10., 13:37

Vagány helyszínválasztás, szívélyes vendégül látás és emlékezetes ízek jellemezték az estét a parajdi sóbányában. Gasztrotúrán jártunk, és most be is számolunk róla.

Ezüst Sirály, Kis Royal és egyéb egységek – Budapest eltűnt vagy átalakult vendéglőinek nyomában (3. rész)

2022. január 19., 09:47

Annyi új tippet küldtetek, hogy ismét klaviatúrát ragadtunk, hogy felidézzük eltűnt éttermeink, sörözőink emlékét!

Kazinczy és a legjobb spanyol sült csirke esete – A Fuegóban jártunk

2021. augusztus 18., 11:53

Régi mulasztásunkat pótolva, kipróbáltuk végre személyesen is a legjobb spanyol sült csirkésnek mondott Fuegót. Nem vitatkoznánk a ráragasztott jelzővel.

Friss Hús fesztivál, szezonnyitó táncház a Kobuciban, Piacok Napja az Erzsébet téren – Programajánló (05. 27. – 06. 02.)

2021. május 27., 16:43

Nyakunkon a nyár, és lassacskán a rendezvények is újra teljes gőzre kapcsolhatnak, így régóta nem volt akkora merítési lehetőségünk, mint a következő hét napra vonatkozóan.

Kisvendéglő nagy múlttal – Megnéztük a zuglói Aranyhal Vendéglőt

2020. október 28., 15:24

A zuglói Aranyhal Vendéglő mindent hoz, amit egy klasszikus kisvendéglőtől várunk – hagyományos fogások, észszerű árak, kedves kiszolgálás és modern konyhatechnológia.

„Miért is kéne nekem Pesten nápolyi pizzát ennem?” – interjú Cserna-Szabó Andrással a magyar konyháról, gasztronómiatörténetről és a pacalról

2020. október 19., 11:03

A „gasztroforradalom” hibáiról, a magyar konyha eltűnéséről és a szépirodalomról mint gasztrotörténeti forrásról Cserna-Szabó Andrással beszélgettünk.

Jön a Libegők és az Artmozik Éjszakája, a Szentendre Éjjel-Nappal Nyitva fesztivál és a Budapest Urban Games – programajánló (08.27.–09.02.)

2020. augusztus 27., 15:28

A belengetett őszi korlátozások és a nyár utolsó hétvégéjének hatására az utóbbi hónapok legsűrűbb napjainak nézünk elébe programok szempontjából – Budapesten és környékén is dömping várható.

A Petőfi-rokon, aki régi-új színfolttal dobta fel az újpesti gasztronómiát – interjú Fülepi „Kami” Kálmánnal

2020. augusztus 4., 15:19

„A Jóisten megteremtette Újpestet, és köré rakta a világot” – interjú egy vérbeli újpesti séffel, Fülepi Kálmánnal.

Egy falat neked, egy nekem: spanyolos koncepcióval nyitotta az évet a Tapassio a Hercegprímás utcában

2020. január 8., 11:59

Bár a tapas a spanyol konyha kölyke, a műfaj sok mediterrán országban megtalálható – sőt, még a magyar konyha nagyjait is át lehet hangszerelni. Megnéztük, hogyan csinálják a Tapassióban!

A város legcsípősebb levese és nyárson sült pacal – észak-nyugat kínai specialitások a Tongue Tipben

2019. november 22., 15:46

A Ma La Tang nevű, észak-nyugat kínai levestől minden bizonnyal még a holtak is felébrednének. Aki szereti a kínai konyhát, szívesen kísérletezik szokatlan fogásokkal, és bírja a csípőset, annak a Tongue Tip az év egyik legnagyobb felfedezése lesz!

Nemzetközi világkonyhával startol Bereznay Tamás első étterme – a CinCin Bistróban jártunk

2019. szeptember 6., 14:52

Bereznay Tamás séfet nem kell bemutatni: több, mint egy évtizeden át dolgozott a Nők Lapjának, több magyar és angol nyelvű szakácskönyv írója, saját tévéműsorban pedig Gordon Ramsay magyar hangjaként próbált kissé elmaradtott éttermeket felhúzni. Volt séf a különböző kisebb és nagyobb éttermekben, főzött rendezvényeken, és politikusoknak – szeptember első hetében pedig megnyitotta első éttermét a Pozsonyi úton.

Egy hely, ami miatt érdemes kibuszozni a város szélére: Kami kisvendéglőjében jártunk!

2019. július 26., 12:32

Éttermet nyitni a város szélén kockázatos vállalkozás, de akár sikerülhet is. És Fülepi Kálmán Kami kisvendéglője nevű helyének van rá esélye, hogy ő legyen az újpesti határ Anyukám mondtá-ja.

Paprika, sör, sercli - felkészül a 2019-es Gourmet Fesztivál

2019. április 29., 19:07

Május 16. és 19. között idén is végigkóstolhatjuk az ország éttermeinek és tehetséges konyhafőnökeinek külön a Gourmet alkalmából megálmodott kreációit.

Ahol japánul köszöntenek, és lazaccal fotózkodhatunk – Sushi Ocean

2018. július 12., 14:36

A japán gasztronómia nem áll meg a sushinál, kiváltképp nem a "gyors" verzióinál. A Sushi Oceanben mindent megtudhatunk az autentikus japán konyháról.

Egy szerencsés költözés – a KGB legénysége a Café Delion Bistróba igazolt

2018. május 10., 16:41

Pár hónapja már, hogy az egykori gasztrobár egész csapata átcuccolt a Ráday utcába. Tettünk egy próbát.

Hétvégi programajánló (03.23–26.)

2017. március 23., 16:23

Ezen a hétvégén jönnek a piacok, a süti- és kutyás vásárok, remélhetőleg szép idővel kísérve.

Wang mester a piacon is házias konyhát visz

2017. március 22., 12:01

Wang mester Kőbányai úti éttermében jártunk, ahol leginkább a szecsuáni ízekre fókuszálnak.

Tarol a balatoni régió - ezeket kóstold meg a Töltött Hold Gasztrovíkenden!

2017. február 24., 17:00

A 2017-es Töltött Hold első napján, nyitásra érkeztünk, hogy felmérjük hol érdemes kóstolgatni a hétvégén. Pénteken és szombaton egészen este 10-ig.