Városi séták #2: Bazárok, bűntények, szerelmek – A budapesti átjáróházak titkos élete

Titkos oázis, romantikus félhomály, macskakő és fakockák: járd be velünk Budapest átjáróházait!

Budapest és a bűvös 7-es szám

Rejtélyes oknál fogva a 7-es számot misztikus titokzatosság lengi körül. Ezért megnéztük, mi az, ami kötődik vagy kötődött ehhez a számhoz Budapesten.

Ha a megállók mesélni tudnának – A 16-os autóbusz

A Deák Ferenc térről a budai Váron át a Széll Kálmán térre közlekedő 16-os busz olyan, mint egy városnéző turistajárat. A lassan 100 éves 16-os jelenlegi útvonalát 2008 óta járja.

Mesél az Üllői út – 4. rész: Az Ecseri úttól a Határ útig

Tavaly az Ecseri útig jutottunk el Budapest leghosszabb sugárútján, a 15,6 kilométer hosszú Üllői úton. Idén folytatjuk a sétát, és első körben a Határ útig jutottunk.

Itáliát idéző, rejtett freskó lapul egy józsefvárosi bérház falán

Az a jó a városban, hogy mindig felfedezhetünk valami újat, és olyan rejtett kincsekre bukkanhatunk, mint ez a freskó egy józsefvárosi bérház falán.

A tér, amit a pestis tett jelentőssé – A Szentlélek tér története

A Szentlélek tér egykor nagyobb volt, mint napjainkban, ám jött a szocializmus meg az Árpád híd, és együtt megcsonkították. Manapság a történelem, a kultúra és a tömegközlekedés találkozási pontja.

Nagy zabálás kis Kínában – Űzd el a januári hideget hot pottal!

Forró, csípős levesek, egzotikus hozzávalók, krémes szószok és többórányi lakmározás – a hot pot a legjobb, ami januárban történhet velünk.

Amikor a harang szól – Budapest ikonikus harangjai és történetük

2023. december 24., 09:21

Manapság Budapesten egyre kevesebb harangszót hallunk, pedig valamennyien szeretjük a harangzúgást, hiszen olyankor – bármerre is siessünk a nagyvárosban – megáll kicsit az idő.

Feljutottunk oda, ahová más nem, és megnéztük a bölcsészkar elfeledett obszervatóriumát

2023. november 10., 13:58

És azt tudtátok, hogy a bölcsészkar Múzeum körúti épületének tetején működött egy obszervatórium? Bizony, s még Pest legpontosabb órájának működésében is fontos szerepe volt.

Kedvenc kirándulójáratunk, a több mint 130 éves Fogaskerekű története

2023. szeptember 8., 00:00

1890-re készült el a teljes vonal, ami viszont már a Széchenyi-hegyig tartó felső szakaszt is magába foglalta.

Családi ügy – A Rajkai, amit egykor Isolabellának hívtak

2023. szeptember 7., 10:08

Egy felújítást követően Rajkai néven nyitott újra a hely, amit egykor Isolabellának hívtak. A hely múltja, melynek Cseh Tamás „csak” az egyik fontos fejezete, a Monarchia időszakába nyúlik vissza.

Tojásleves vs. csokis piskóta – 10 retró menzás étel, amelyek ízére máig emlékszünk

2023. szeptember 4., 14:33

Azt mondják, a test mindenre emlékezik. Különösen igaz ez az ízélményekre. Az iskolai menzákról szinte mindenkinek maradandó emlékei vannak, persze nem mindig pozitívak.

„Mintha verset írnék, csak szöveg helyett képben” – Szauder Dávid-interjú

2023. szeptember 1., 14:02

Szeptember 11-én rendezik meg az AI Summit konferenciát, ami a mesterséges intelligenciáról szól majd. Szauder Dávid workshopot tart a rendezvényen, többek között erről is beszélgettünk vele.

Elszabadult vonatok, fékezhetetlen fogaskerekű – Ezek voltak Budapest legnagyobb tömegközlekedési balesetei

2023. augusztus 15., 14:21

Ezek voltak a főváros legnagyobb balesetei az elmúlt 150 évben.

Kiruccanás Budapestről – Tökéletes nyugalom és főúri életérzés a Hercegasszony Birtokon

2023. június 19., 16:10

Íme egy hely, amely megidézi a múlt század főúri világának életérzését; teljes kikapcsolódás vár minket a Hercegasszony Birtokon, ahol a jó hangulat mellett remek gasztronómiai élmények várnak ránk.

Kiruccanás Budapestről – Romantika, vidéki elegancia és nyugalom a Platános Kúriában

2023. június 2., 09:40

A családbarát, wellnessrészleggel felszerelt romantikus szálláshelyen nemcsak a nyugalmat találjuk meg, de páratlan gasztronómia élményekben is részesülhetünk.

A perzsa sah is rendelt bútort a magyar art deco jelentős képviselőjétől

2023. május 4., 16:25

Ezek az igényes iparművészeti tárgyak egyetlen család történetén keresztül mesélnek a 20. század magyar történelméről és egy nagyon izgalmas művészeti korszakról, az art decóról és a modernizmusról.

A majdnem 12 ezer éves, védett csepeli homokbucka, ami egy bunkert is rejt – A Tamariska-domb

2023. április 12., 16:19

A csepeli Tamariska-domb növény- és állatvilága különleges, hangulata vadregényes, és a fekvése sem mindennapi: a város közepén, a lakótelep és a kertváros között nyújtózik el közel 6 hektáron.

Kirándulás kalandoroknak – Kidőlt fák alatt másztunk fel a Bölcső-hegyi kilátóhoz

2023. március 20., 00:00

Patakmeder sziklái között kalandoztunk, vízeséseket néztünk, és megmásztuk a Bölcső-hegyet, hogy az új kilátóról gyönyörködhessünk az elénk táruló körpanorámában.

Osztozkodom, tehát falok! – A Flava Kitchen&More eddig az év meglepetése

2023. február 9., 21:23

Új szereplő a fővárosi gasztronómiában a Flava Kitchen&More. Az egy kaptafára létrejött konyhák helyett egy valóban figyelemre méltó gasztronómiával találkoztunk.

Régen minden jobb volt – Megnyílt a Franc vintage üzlet a Margit körúton

2022. október 19., 11:36

Újabb hely nyitott meg a Margit körúton, ami jórészt régi tárgyakat kínál eladásra, de csupa olyat, ami nemcsak régi, hanem egyedi és minőségi is. A Franc vintage boltban jártunk.

Napszámosok, szerelmesek, római kori közfürdő és a tűzoltók védőszentje – A Flórián tér története

2022. október 14., 09:52

Az óbudai Fő tér gyönyörű. A tőle kőhajításnyira fekvő Flórián tér viszont nem az, de ennek az ormótlan és formátlan térnek is megvan a maga régre visszanyúló története.

„Mire gondol ez a hülye?” – Megnéztük a Bereményi kalapja című filmet

2022. szeptember 20., 11:24

A Bereményi kalapja egy időutazással is felér: bejárhatjuk az 56-os eseményeket, átélhetjük, milyen volt fiatalnak lenni a 70-es, 80-as években, és beleláthatunk, milyen, amikor Bereményi szöveget ír.

Olcsón és pazarlásmentesen – A Munch egyik alapítójával, Wettstein Alberttel beszélgettünk

2022. augusztus 23., 15:43

Ételmentés, fenntarthatóság, zero waste. A környezettudatosság mindannyiunk közös és elemi érdeke. A Munchon minden étel számít!

Sziget Fesztivál, SUP Budapest: Hullócsillagtúra, WAMP a Várkert Bazárban – Programajánló (08. 11–17.)

2022. augusztus 11., 15:30

Augusztus közepe tele van jobbnál jobb programokkal, úgyhogy érdemes végigböngészni az ajánlónkat, nehogy lemaradjatok a számotokra legérdekesebb eseményekről!