Ilyen nyilvános vécéket szeretnénk Budapestre – Megnéztük a Pop&Roll Art Toiletet

Kiss Miklós dizájner-képzőművész világviszonylatban is különleges dolgot alkotott: egy nyilvános WC-t, amit pop-artos csomagolással látott el.

Ma is hódít a kávéházakban az irodalmi élet – A Starbucks Kávéköltők pályázata a fiatal tehetségeket támogatja

Ma már nemcsak az irodalmi kávéházakban pezseg az élet, de a Starbucks küldetése is, hogy erősítse a kávéházi kultúra és az irodalom kapcsolatát.

A pestiek a humorban nem ismernek tréfát – A legendás pesti vicc

Manapság a pesti vicc már leginkább mémek formájában terjed az interneten. De volt idő, amikor másfél óra alatt átért Pestről Budára.

„Sokszor börtönnek éltem meg a puszta létezést életem során” – Interjú Beton.Hofival

Beton.Hofival a számára fontos budapesti helyszínekről, a hivatás terhéről és szépségéről, valamint a 0 mixtape készítéséről beszélgettünk.

Kencék, gold kiwi és pho – Ezt kapjuk a Lehel Csarnokban

Bejártuk a város egyik legnépszerűbb piacát, egyben legmegosztóbb épületét, hogy feltérképezzük, mit és milyen áron szerezhetünk be most itt.

Budapest pénztárcakímélően – 10+1 klassz ingyenes program márciusra

Fotókiállítás, filmklub, nőnapi beszélgetések és húsvéti programok a Bartókon – márciusra is összegyűjtöttük a kedvenc ingyenes programjainkat.

A nyakában hordta a sebész a fejből kioperált golyót – 80 éves a Sziklakórház

A II. világháború alatt gyógyítottak itt, a háború után kutatták és gyártották a tífusz ellenszerét, majd újra kórház lett, meg bunker és raktár. Használták színházi előadásokra, 16 éve pedig múzeum.

Jógától a pszichológiáig, piactól a sakkversenyig – 7 ok, amiért szeretjük a Madhouse Craft Beer Bart

A Madhouse Craft Beer Bar azokat várja, akik beülnének italozni egy laza hangulatú helyre, vagy szuper programokat keresnek hétköznapra és hétvégére.

Ha a megállók mesélni tudnának – A 16-os autóbusz

A Deák Ferenc térről a budai Váron át a Széll Kálmán térre közlekedő 16-os busz olyan, mint egy városnéző turistajárat. A lassan 100 éves 16-os jelenlegi útvonalát 2008 óta járja.

A Gellért-hegyre tervezett Nemzeti Panteont, ma eldugott kis múzeumban őrzik a terveit

Van egy rejtett hely a Ménesi úton, Medgyaszay István egykori otthona, aki a 20. század egyik legizgalmasabb építésze volt, de ma kevesen ismerik.

Ezeknek a budapesti luxushoteleknek lett idén a legérdekesebb a karácsonyi dekorációja

2023. december 18., 15:44

Összegyűjtöttük, hogy az ötcsillagos budapesti szállodák közül melyek vették nagyon komolyan az idei karácsonyt.

Síelés, síugrás és szánkózás a régi Budapesten – Így űztük anno a téli sportokat (1. rész)

2023. december 18., 13:58

Átböngésztük a Fortepan archívumát, és megnéztük, hogyan űztük régen a téli sportokat, miközben a ragyogó napsütésben egy kis havazás után vágyakozunk.

Akik nélkül Budapest biztosan másként festene – Széchenyi István

2023. november 30., 13:48

Széchenyi István szabadidejében Don Juanként csábította a nőket, de amikor dolgozott, akkor minden energiáját Budapest kulturális, gazdasági és szellemi fejlesztésére fordította.

József Attila itt írta a verseit, Rejtő regényrészletekkel fizetett a kávéért – A Japán Kávéház története

2023. november 30., 13:22

A Japán Kávéház asztalainál az egész pesti művészvilág megfordult: József Attila napokra beköltözött, Lechner Ödön pedig az asztalokra rajzolt.

Törzshelygyanús kocsma 2000 forintos tésztával – Megnéztük a Brutålt a Bartókon

2023. november 24., 15:10

Letisztult belső, igényes italok, kiváló olasz pasták, nagyon baráti árak – megnéztük a Brutålt a Bartókon.

Hétvégi programajánló – 20. Verzió Filmfesztivál, Bordói November Nagykóstoló, Téli Pagonyfeszt

2023. november 22., 14:55

Lassan véget is ér a november, kettőt pislogunk, és itt az adventi időszak. De előtte még november 23. és 27. között is van hol kikapcsolódni!

Irány Horány – Megmutatjuk, miért érdemes a Szentendrei-szigetre menni

2023. november 7., 00:00

A Szentendrei-sziget lehetne akár a fővárosiak és környékbeliek elsőszámú piknikező-, kirándulóhelye, de a „nagy nevek” árnyékában némileg mostoha szerep jut neki.

Volt idő, amikor 130 méteres felhőkarcolót álmodtak Budapestre – A magasházak története

2023. október 30., 00:00

Az 1900-as évek elején is születtek elképzelések, milyen lenne Budapest, ha 60, 80 vagy akár 130 méteres házak magasodnának egyes pontjain, a szocializmusban viszont szárnyalt a toronyépítészet.

Kiruccanás Budapestről – Fedezd fel hazánk borvidékeit Turai Barnabással és Linczényi Márkóval!

2023. október 20., 16:48

Turai Barna és Linczényi Márkó bejárták hazánk meghatározó borvidékeit, és miközben szórakoztató élcelődéseiken mulatunk a Mi folyik itt? websorozatban, addig a szüretelésről is mindent megtudhatunk.

Az AI tervezte város tele lenne tökéletes és fenntartható épületekkel – Interjú Gaschitz Ágnes építészmérnökkel

2023. augusztus 29., 10:46

Képes-e a mesterséges intelligencia magától megtervezni egy statikailag és esztétikailag is jó épületet? Milyen lenne Budapest, ha az AI által készített épületek valósulnának meg?

Budapest anno nem is volt olyan csodás – Elolvastuk a Budapesti por és sár antivárosnéző füzetet

2023. augusztus 22., 13:55

Az Országház a „rossz ízlés műremeke”, a Városligetben „az állapotok botrányosak”, a Bazilika pedig lelki takarékpénztár, avagy mit gondoltak a fővárosról a lakói a 19. és 20. század fordulóján.

Budapest Szubjektív – Kolodko Mihály

2023. június 26., 13:20

Interjúsorozatunk új része a magyarországi gerillaszobrászat méltán népszerű, első számú alkotójával, a miniszobraival elhíresült Kolodko Mihállyal készült.

Titkos műtermek, rejtett műhelyek – A 11_11 birodalmában jártunk

2023. június 23., 14:34

A 11_11 nevű szervezet segítségével bő tíz év alatt 1100 négyzetméternyi, évek óta használaton kívüli ingatlan kaphatott új funkciót, 30 egyéni alkotó és kollektíva pedig helyet a munkára.

Kóstoltál már polip patatas bravast? – A Tapas Fino étteremben jártunk

2023. június 14., 10:15

A Tapas Fino egy új mediterrán színfolt a Belgrád rakparton. Friss kreativitással extrázzák a nagy spanyol klasszikusokat, amiket nyáron a teraszon, egy pohár cava mellett ajánlunk megkóstolni!

Idén 44 éves a walkman – Mesélünk pár sztorit az első zseblejátszókról

2023. június 8., 00:00

Utazzunk most vissza 1979-ig, a Sony TPS-L2 modell megjelenéséig, és hallgassunk meg pár történetet az első walkmanélményekről!