Hívők, lányok, mások – November 22-én indul a 20. Verzió Filmfesztivál

2023. november 21., 11:26

Az idei Verzió Filmfesztivált november 22. és 29. között rendezik meg több budapesti helyszínen. Megnéztünk öt dokumentumfilmet a kínálatból.

A Partizán főzőműsorának margójára: „Édesanyám a konyhában nem fog hóbaglyot szuvidálni”

2023. március 27., 11:53

Szalánczi Annával és Nagy Tamás „Totóval” beszélgettünk gasztroszakmáról, saját pályájuk ívéről, 30 perces anyai főzésekről és fesztiválnagyszínpados cateringről.

Kalandregényből tánczene – Izgalmas bemutató a Bartók Tavaszon

2023. március 23., 13:30

A Zeneakadémián április 4-én láthatjuk a Fekete István kalandregénye ihlette tánczene-bemutatót, melynek Eredics Benjamin szerezte a zenéjét, a látványt pedig Vecsei H. Miklós álmodta meg.

„Nagyon hálás vagyok, hogy addig ülhettem ott, amíg fel nem bírtam állni” – Schell Judit-interjú

2023. március 22., 16:48

Schell Judittal beszélgettünk régi és új szerepekről, önismeretről, újrakezdésről, színházról és táncról.

Mennyei borscs leves, reggelik és borok a város egyik legjobb kilátású asztalánál – Cork Breakfast & Wine

2023. február 14., 11:22

Fiatalos, nemzetközi vendégkört vonzó hely a Cork Breakfast & Wine, ahol próbáltunk reggeli tányért, vacsorára tálalt fogást, desszerteket és menő koktélokat is.

Szőnyegkészítés pisztollyal? – Megnéztük a Teo Studiót és kipróbáltuk a tuftingot

2022. december 1., 13:31

A Teo Studióban a „fegyverbe” fonalat tesznek, hogy aztán kedvünkre készíthessük el saját tufting, vagyis tűzéses szőnyegünket.

Első budapesti üzletét nyitja az AERON – A Szervita téren találkozhatunk a divatmárkával

2022. november 15., 16:14

A nemzetközi sikereket is magáénak tudó AERON márka végre állandó üzletet kap a fővárosban: a gyönyörű márkabolt a Szervita téren nyílik, november közepén.

Röltex Rózsi, Skála kópé és a többiek – A múlt rendszer reklámfigurái, akik egykor uralták a várost

2022. május 5., 15:00

Vajon melyik volt a múlt rendszer korának legmenőbb reklám- és kabalafigurája? Összegyűjtöttük a legnépszerűbbeket: pazar nevek és utánozhatatlan vizuális alkotások következnek.

Tű, cérna, olló és a szocializmus első önkiszolgáló boltja – A Röltex története

2022. április 20., 14:42

Ahogy élelmiszerért a közértbe, úgy fonalért még mindig a Röltexbe megyünk, akkor is, ha a vállalat már megszűnt. Honnan ered a szó, és mi történt a Röltexszel?

„Én azt szeretném, ha ez egy intellektuális márka lenne” – interjú Tóth Melindával, a DAIGE alapítójával

2020. november 26., 14:31

Tóth Melindával, a budapesti divatszíntér mindig izgalmas koncepciójú tervezőjével beszélgettünk.

A 60-as évek Újlipótvárosba költözött – A játszma című film forgatásán jártunk

2020. október 21., 14:04

Jövő ősszel kerül a mozikba A vizsga című film folytatása, A játszma. Épp most forgatják, mi pedig ellátogattunk az egyik helyszínre, Újlipótvárosba, ami az 1964-es év külsőségeit öltötte magára.

„Bizakodó vagyok a jövőt illetően” – interjú Tövisházi Ambrussal (Erik Sumo)

2019. október 28., 17:29

Nyolc év szünet után megjelent az új Erik Sumo nagylemez, a Mount Fuji kapcsán hosszasan beszélgettünk Tövisházi Ambrussal. Elárulta többek között azt is, miért vadássza a régi bakelitlemezeket, és hogy miken nem kell sokat agyalni.

Heti programajánló (08.22–28.)

2019. augusztus 22., 18:39

Hiába nincs már vissza sok a nagybetűs nyárból, igazán színes továbbra is a budapesti programkínálat.

Heti programajánló (05.16-22.)

2019. május 16., 18:26

Gasztrofesztivál, a művészmozik és a kávé éjszakája, Duna-parti táncok, borkóstolók és még sok más - szerintünk ezeket a programokat ne hagyd ki az elkövetkezendő napokban.

Útburkolat-kozmosz, nyelvi és vizuális ütközések, új médiumok - megnéztük a SIGNAL kiállítást a Ludwigban

2019. április 30., 18:24

A Ludwig Múzeum legújabb kiállításának fókuszában a szlovák képzőművészet születése és útja áll, sikeresen irányítva rá a figyelmet egy nemzetközileg is egyre több elismerést kapó szcénára.

Heti programajánló (03.21-27.)

2019. március 21., 16:49

A hónap utolsó előtti hétvégéjére, és azon túl is számos olyan program jutott, amiket nem érdemes kihagyni, a közösségi reggeliktől a növényiskolán át a pszeudovallásos-milicista iparitechnóig.

„A legfontosabb, hogy örömet okozzon, amit csinálok” – interjú Kele Ildikóval, a KELE Clothing alapítójával

2019. február 4., 13:19

Pihe-puha kötött pulcsik és kiegészítők, finom, természetes anyagokból, izgalmas, szokatlan színkombinációkkal, személyes történetekkel, érzelmekkel. Az egyik kedvenc hazai márkánk alapítójával beszélgettünk.

„Nem a mi elméleteink, az ő valóságuk a fontos” – gyerekeknek szóló drogprevenciós kiállítás nyílt Ferencvárosban

2018. július 12., 18:09

Nem elég tiltani, beszélgetni is kell a gyerekekkel a függőségekről és arról, hogy érzik magukat a bőrükben. Ferencvárosban állandó drogprevenciós kiállítás és közösségi tér nyílt fiataloknak.

Közel a városhoz, de kellően távol is – Hárs-hegyi minikörtúrán néztük meg a Kaán Károly-kilátót

2018. május 15., 16:34

Egy félelmetes természeti jelenséggel is szembetaláltuk magunkat túránk során.

Dobozból a nyilvánosság elé – Korcsolán Orsolya és kamarapartnerei koncertje

2018. február 5., 17:48

A Budapesti Tavaszi Fesztivál ritkaságszámba menő zenei eseményének ígérkezik Korcsolán Orsolya koncertje. A nemzetközi hírű hegedűművész a Deutsche Grammophonnál nemrég megjelent lemezének varázslatos programjából válogatott a hangversenyre.

„Szeretném megszínesíteni az embereket” – interjú Szakos Krisztával, az ESZKA alapítójával

2017. november 30., 15:13

Dinamikus színkavalkád, elképesztő minták és egyediség jellemzi a főként kötött holmikat kínáló márkát. Alapítója hobbiprojektként indított saját brandet, s máig limitált darab készül minden holmijából.

Egy különleges taxizás története – Popovics András régi Budapestje

2017. november 9., 14:22

Popovics András a 60-as éveiben jár és 34 éve taxisofőr. De van egy másik hivatása is: szabadidejében régi budapesti képeket tölt fel tartalommal és tesz közzé saját honlapján. A taxijában pedig le is vetíti azokat, amik éppen az útvonalhoz illeszkednek. Vele utaztunk.

Hétvégi programajánló (05.11–14.)

2017. május 11., 16:00

Végre nem fagyos májusi reggelekre ébredhetünk a következő napokban, így a szabadtéri programozásnak sem lesz remélhetőleg akadálya.

Szívvadászat Budapesten – 500 apró horgolt szívet rejtettek el városszerte

2017. február 8., 13:41

A Van szíved! elnevezésű projekt keretében elkezdhetjük a szívvadászatot a horgolt tárgyak után kutatva.

Minden cipő egy-egy újabb lehetőség – interjú Szilágyi Andreával, a NES alapítójával

2016. november 23., 10:50

Etikus elvek mentén, kifinomult, kézzel készülő, limitált szériás cipőket kínál Szilágyi Andrea márkája, a NES.