Hétvégi programajánló: Botanique Showroom, Beton.Hofi-koncert, Tavaszi Etyeki Piknik

Április közepe felé haladunk, az idő kiváló, a programok pedig pörögnek! A hétvégén irány lazulni a Tavaszi Etyeki Piknikre, vagy ha éppen pörgésre vágytok, akkor a főváros ismét tartogat egy s mást!

A pestiek a humorban nem ismernek tréfát – A legendás pesti vicc

Manapság a pesti vicc már leginkább mémek formájában terjed az interneten. De volt idő, amikor másfél óra alatt átért Pestről Budára.

Sem sárkányok, sem koboldok nem lakják, csak télen a denevérek – A Szopláki-ördöglyuk

A misztikus nevű, különleges barlangrendszer egy sziklafal tövében nyílik, a Pilisszentkeresztről a Két-bükkfa-nyereg felé vezető turistaút mellett.

A főváros legnagyobb tűzesete – A Csertő utcai paneltűz

Máig ez Budapest legsúlyosabb tűzesete, mely nemcsak hatalmas pánikkal járt, de hét ember életét is vesztette benne.

Így szakítottak ők – Karcolatok szakításról, Valentin-napról és a randi intézményéről

Csokor rózsa, cukormáz és romantika? Vagy valami teljesen más? Néhány ismert és kreatív művész történetét olvashatjátok a szakításról, hozzáállását a Valentin-naphoz vagy éppen a randi intézményéhez.

Kis szobacirkáló, dundi fotelharcos, éhes oroszlán – Így etetheted egészségesen négylábú kedvencedet!

Kutyusunk egészségének egyik fő pillére – az elegendő mennyiségű mozgás és játék mellett – a táplálkozás.

Nagy zabálás kis Kínában – Űzd el a januári hideget hot pottal!

Forró, csípős levesek, egzotikus hozzávalók, krémes szószok és többórányi lakmározás – a hot pot a legjobb, ami januárban történhet velünk.

„Romantikus kapcsolat fűz a vonatállomásokhoz” – Prieger Zsolt-interjú

Interjúsorozatunkban az Anima Sound System örökmozgó vezetője, Prieger Zsolt mesélt nekünk arról, hogyan látja Budapestet, milyen viszony fűzi hozzá.

Minden stimmel az életünkben, mégis egyre rosszabbul érezzük magunkat, ahogy közeleg a karácsony

2023. december 22., 10:28

Ahogy novemberben felcsendül Mariah Carey és George Michael hangja a plázák hangszóróiban, úgy telepszik rá sokunkra a karácsonnyal kapcsolatos kellemetlen érzés.

Az Escake sütiműhely, reggeliző és kávézó olyan, mintha mindig is a törzshelyünk lett volna

2023. október 20., 11:08

A Németvölgyi útról nyíló, hangulatos Hollósy Simon utcában, közvetlenül egy virágbolt mellett találjuk az Escake Cake & Brunchot, amely olyan, mintha a barátainknál reggeliznénk.

Reggeltől estig, a brunchtól a teraszbárig – A Sunhill Bistro & Skybarban jártunk

2023. szeptember 28., 13:51

A Sunhill Bistro & Skybar komplexuma egy reggeltől estig tartó ízutazásra invitál, ahol reggelizni, ebédelni, vacsorázni és bulizni is lehet kora reggeltől késő estig a Tabán szomszédságában.

„Az a regény érdekel olvasóként is, ami az adott társadalmi, történelmi szituációkkal párbeszédbe lép” – Krusovszky Dénes-interjú

2023. szeptember 22., 15:28

Krusovszky Dénes a kortárs magyar irodalom egyik megkerülhetetlen alakja. Vele beszélgettünk a digitális tér és az irodalom viszonyáról, és arról is, hogy Budapest melyik korszakába utazna vissza.

Budapest Szubjektív – Turai Barnabás

2023. augusztus 18., 10:51

Interjúsorozatunkban ismert embereket kérdezünk meg arról, hogy milyen a viszonyuk Budapesthez, mit szeretnek benne, melyek a kedvenc helyeik. Turai Barnabás a negyedik alanyunk.

Nagyika rántott húsa vagy egy jó sörözés a Bartók legújabb helyén – A Kréta Bisztróban jártunk

2023. augusztus 7., 10:20

Őszinte, sallangmentes vendéglátás és szuper hagyományos rántott hús várja a Gárdonyi térnél a lelkes vendégeket.

Lehet műanyagmentes a július, de legyen környezettudatos az egész év! – Íme néhány haladó szemléletű hely

2023. július 18., 10:00

Elhoztunk néhány bolygóbarátabb helyet a műanyagmentes július kampány apropóján.

Az alternatív gyönyörök kertje – A 15 éves Dürer Kert története

2023. július 7., 15:48

Az idén 15. évét taposó Dürer Kert 12 évig az Ajtósi Dürer soron várta a vendégeket, a Városliget szomszédságában, három éve viszont már Újbudán, a Duna partján teszi ezt.

Így pöfékelt régen és így szivarozik ma Budapest

2023. június 27., 11:52

Mint minden dohánytermék, a szivar is rohamosan megy ki a divatból, azonban hajdanán az úriemberség egyik kötelező attribútumának számított.

Gyerekkorunk legkedvesebb ízei a kockás abroszon – Megkóstoltuk a Nagyim Főzte ebédjeit

2023. június 6., 13:27

Sokunknak hiányoznak a házias ízek, és hogy igazán finom, laktató melegétel kerüljön nap mint nap az asztalunkra. A Nagyim Főzte pont erre kínál megoldást.

Ha bűnbe esnél egy burgerrel, akkor van egy jó tippünk – Új helyet nyitott az All About Street Food

2023. június 5., 15:23

Egy újonnan nyílt budai hely, azonban olyan kézműves hamburgerekkel vár minket, amelyeket sehol máshol nem kóstolhatunk, és szó szerint bűnös élvezeteket nyújtanak.

„Azon vagyunk, hogy a kraft sör levetkőzze a kisujjeltartós mivoltát” – BPBW-interjú

2023. május 16., 11:45

A Budapest Beer Week szervezőivel beszélgettünk a fesztivál nemzetközi megítéléséről, a Covid utáni változásokról és az aktuális sörtrendekről.

„Simán felteszek a lemezjátszóra egy technopunk album után egy Cseh Tamást” – Prieger Zsolt-interjú

2023. április 28., 12:18

Az idén 30 éves Anima Sound System fejével, Prieger Zsolttal beszélgettünk a zenekarról, 30 évről, példaképekről, irodalomról, hitről, és azt a pár dolgot is érintettük, ami egyáltalán nem érdekli.

„Nagyon hálás vagyok, hogy addig ülhettem ott, amíg fel nem bírtam állni” – Schell Judit-interjú

2023. március 22., 16:48

Schell Judittal beszélgettünk régi és új szerepekről, önismeretről, újrakezdésről, színházról és táncról.

Kirándulás kalandoroknak – Kidőlt fák alatt másztunk fel a Bölcső-hegyi kilátóhoz

2023. március 20., 00:00

Patakmeder sziklái között kalandoztunk, vízeséseket néztünk, és megmásztuk a Bölcső-hegyet, hogy az új kilátóról gyönyörködhessünk az elénk táruló körpanorámában.

Művészeti bázis az ipartelep árnyékában – A Kőbányai Kortárs Kultúr Központban (4K) jártunk

2023. március 10., 16:01

Meglátogattuk a Kőbányai Kortárs Kultúr Központot (4K) a kerületi rozsdaövezet szélén álló egykori szalámigyár épületében. Összművészeti babérokra törnek, és eddig kimondottan jól teljesítenek.

Hegyek között, völgyek között kanyarog a vonat – A Gyermekvasút és állomásai

2023. február 22., 00:00

A szocializmus hívta életre propagandacélból, de a Gyermekvasút túlélte a rendszert, ami még a Guinness-rekordok közé is bekerült. Megnéztük, mi vár ránk az egyes állomásokon.