Budapesti utcanevek, melyek jelentését talán még az ott élők sem ismerik (2.) – Az anilintól a vasbakterig

Különleges utcanevek sorozatunk második részében újabb 10 utcanevet gyűjtöttünk össze.

Így kutyáztunk régen Budapesten – Kedvenc képeink a Fortepanról

A Fortepan segítségével visszautaztunk az időben, és egészen az 1900-as évek elejétől az 1970-es évek végéig összegyűjtöttük kedvenc kutyás fotóinkat.

„A lakóhelyemet igazítom az életemhez, nem fordítva” – Akik inkább visszajöttek az agglomerációból

Meddig nyomnak többet a latban az előnyök, mikor válnak hangsúlyossá a hátrányok?

Mesél az Üllői út – 4. rész: Az Ecseri úttól a Határ útig

Tavaly az Ecseri útig jutottunk el Budapest leghosszabb sugárútján, a 15,6 kilométer hosszú Üllői úton. Idén folytatjuk a sétát, és első körben a Határ útig jutottunk.

A kalózokat és a katicákat Darth Vader mosta le a színről – Ezek a legmenőbb retró farsangi jelmezek

Az iskolai farsangok világa a legtöbbünk számára ismerős; összegyűjtöttük, mik voltak a legnépszerűbb jelmezek.

Karácsonyi ételeink története, avagy ezért esszük ilyenkor azt, amit eszünk

2023. december 22., 10:40

Mi volt előbb, a hal vagy a káposzta? Kedvenc karácsonyi fogásaink története – olvasd el, amíg a bejgli sül!

Hamarosan elnyelheti a föld ezt a legendás pesti kastélyt

2023. december 11., 12:53

A Bogáti-Hajdú-villa a 19. század végén épült, a süppedős talaj miatt pedig a Loire-völgyi kastélyok mintájára ezt is lábazatra emelték.

23 kerület, 23 történet – Ez a Budapest Nagyregény

2023. december 5., 09:32

Érdekes projektre vállalkozott az a 23 kortárs magyar író, akik a Budapest Nagyregényt írták.

Kis budapesti kerülethatározó – XVII. kerület

2023. november 9., 16:00

Nekünk maga volt a mennyország a természetben biciklizni, felfedezni a Rákos-patakot, játszani a Színes házak mögött, és minden percét élveztük, amikor nyaranta a rákoscsabai strandon hűsöltünk.

Rákoskeresztúr egyik utolsó parasztháza barátságos serházzá vált, a XVII. kerület legnagyobb örömére

2023. október 31., 11:05

Meghallgattuk a Rákosmenti Serház történetét, szilvás sört kóstoltunk, és megnyugodtunk, hogy van még remény, ami a külvárosi vendéglátást illeti.

Rusztikus nápolyi pizzák Árpádföldről – Ilyen a Pizza 'O Sole Mio

2023. október 9., 14:59

A XVI. kerületi Pizza 'O Sole Mio egy csupa szív családi vállalkozás, isteni nápolyi pizzákkal. Ezekhez elviteles vagy házhoz rendelős formában juthatunk hozzá, de megéri az út – mutatjuk, miért.

Egy XVI. kerületi tésztamanufaktúrában mindennap csúcsra járnak az ebédek – Azta Pasta

2023. augusztus 21., 14:14

Kicsi tésztabár nagy tudással. A XVI. kerületi Azta Pastában jártunk.

Miért így nevezzelek? – A budapesti városrésznevek eredete (I. rész)

2023. augusztus 18., 10:13

Budapest 203 városrészének neveit már rég megszoktuk, de hogy honnan erednek, az csak egy-két esetben egyértelmű.

A terminál, ami felülről egy repülőgépet formáz – Bejártuk Ferihegy 1. zárt tereit

2023. július 25., 14:07

Bejutottunk a jó ideje zárva tartó, legendás Ferihegy 1. termináljába, és a csarnoktól kezdve az egykori irányítótornyokig és check-in pultokig bejártunk és megnéztünk mindent.

A béke szigetei a nagyvárosban – 8 eldugott templomkert Budapesten

2023. július 20., 14:42

Nyolc olyan templomkertet mutatunk Budapesten, melyet egyszer mindenkinek látnia kell.

Kis budapesti kerülethatározó – XVI. kerület

2023. június 22., 15:36

Kis kerülethatározónkban bemutatjuk Pest kertvárosát, ahol szovjet katonák is tanyáztak, ahol repülőtér is volt, itt működött a világhíres Ikarus-gyár, de Budapest legnagyobb tavát is itt találjuk.

Csodás lakosztályok a város luxusszállodáiban

2023. június 14., 10:59

Elegáns fővárosi hotelek legszebb lakosztályaiba jutottunk be, összeállításunkban pedig be is mutatjuk ezeket.

Vadregényes irodalmi és helytörténeti kalandozás a XVII. kerületben – Az Erdős Renée Ház

2023. március 5., 00:00

Az Erdős Renée Ház Rákosmente legszebb, fővárosi védettség alatt álló háza, ahol a költő-, írónő 1927 és 1944 között élt. A gyönyörű villa ma helytörténeti múzeum, de a névadóról sem feledkeztek el.

Kis budapesti kerülethatározó – XV. kerület

2023. február 24., 15:40

Amikor Budapestről beszélünk, rendszerint a belső kerületek jutnak eszünkbe, pedig a város ennél sokkal több. Sorozatunk aktuális részében a XV. kerületet mutatjuk be.

Hadrianus palotája, Széchenyi hajógyára és a Fekete Bárányok-koncert – Az Óbudai-sziget története

2023. február 6., 11:35

Az Óbudai-sziget jóval több, mint a Sziget Fesztivál, amiről az emberek nagy része ismeri a helyet. A múltja – amit most bebarangolunk – egészen az időszámítás kezdetéig vezethető vissza.

Ajándék ez a nap! – Avagy hogyan töltsük tartalmasan az ünnepnapokat 2023-ban

2023. január 19., 15:01

Mihez kezdjünk magunkkal az idei hosszú hétvégéken és a hétköznapokra eső ünnepnapokon? Segítünk, és naptár szerint haladva adunk pár tippet, hogy ne maradjatok a négy fal között.

Budapesti patakok nyomában (1.) – Végigsétáltunk a Rákos-patak teljes budapesti partszakaszán

2022. november 17., 00:00

Végigsétáltunk a Rákos-patak teljes budapesti partszakaszán. És most megmutatjuk, mi mindent láttunk több mint 20 km-es utunkon.

Vecsés tudja, milyen a jó burger, és a Fekete Bika Whisky & BBQ el is hozza a környéknek

2022. november 14., 11:13

Vecsésre látogattunk, hogy megnézzük a Fekete Bika Whisky & BBQ-t, ahol profizmussal, lelkes hozzáállással és menő burgerekkel találkoztunk.

Kis budapesti kerülethatározó – XIV. kerület

2022. október 20., 12:46

Városliget, Műjégpálya, Széchenyi fürdő, pompázatos paloták, villanegyed, és ez mind Zuglóban, vagyis a XIV. kerületben található. Ez az a környék, ahol egy egész napot is képesek lennénk eltölteni.

Rehabilitációs terv készül a Merzse-mocsár megmentésére

2022. április 4., 10:52

Egyre többször szárad ki az egyedülálló élővilággal rendelkező Merzse-mocsár, melynek megmentéséért átfogó rehabilitációs terv készül.