Viharbükkből Normafa – Egy bükkfa, melynek árnyékában 500 éven át pihentek a fővárosiak

Budapest egyik legkedveltebb kirándulóhelye, a Normafa egy valódi fáról kapta a nevét. A fához számos legenda fűződik.

Közel 1000 hektárnyi olyan terület van Budapesten, ami még nem védett, de védeni kellene

Gyakran írunk tanösvényekről és kirándulóhelyekről, utánajártunk, mik is azok a természetvédelmi területek, és hogyan válhat azzá egy-egy helyszín.

Mit kerestek az Állatkert tevéi a Hegyvidéken? – Könyv jelent meg a XII. kerület legendás történeteiről

50 izgalmas történetet olvashatunk a XII. kerületről A legendás Hegyvidék – Lebilincselő történetek a kerület múltjából című helytörténeti könyvben.

Hétvégi programajánló: Botanique Showroom, Beton.Hofi-koncert, Tavaszi Etyeki Piknik

Április közepe felé haladunk, az idő kiváló, a programok pedig pörögnek! A hétvégén irány lazulni a Tavaszi Etyeki Piknikre, vagy ha éppen pörgésre vágytok, akkor a főváros ismét tartogat egy s mást!

Teknősök, siklók, titkos tó és csodás panoráma – Felmásztunk a Vörös-kőre

Insta-fotó inspirálta felfedezőtúra lett a Tahitótfaluból induló kirándulás, ahol utunkat teknősök, siklók, hegymenet és csodás panoráma kísérte, míg a végén egy titkos tavat is találtunk.

Nem mindennapi videó – Így fest a Magas-Tátra a Normafáról

Különleges videó mutatja be, milyen volt a Normafáról látható Magas-Tátra pár napja.

Hétvégi programajánló: Flashback Reopening, március 15-i programok, Merch Fesztivál

A tavasz az újrakezdés évszaka. Újranyit sokak kedvenc underground bulihelye, és itt a hosszú hétvége is, ami kiváló alkalom egy új, komfortzónán túli program kipróbálására!

Hétvégi programajánló: nőnapi minifeszt, Fatboy Slim, Oscar-nap a Művészben

A március 7. és 10. közötti napokon sokszínűség várható, így nem árt előre tervezni, hogy ne maradjatok le semmiről. Fatboy Slim is most érkezik a fővárosba az Akvárium Klub 10. szülinapja alkalmából.

Turistajelzések-kisokos – Mi mit jelent az erdőben

Egy kirándulás alkalmával, főleg szűz terepen, nem kis bonyodalomtól és bolyongástól menthet meg minket, ha tisztában vagyunk minden, fára festett jelzés jelentésével.

Budapest Szubjektív – Héra Barnabás (Carson Coma)

Interjúsorozatunkban Héra Barnabás (Carson Coma) mesélt nekünk arról, hogyan látja Budapestet.

„A Mindenható ezen az éjszakán fenekéig fagyasztotta be a Duna vizét” – 5 emlékezetes budapesti tél

1987-ben néhány napos ítéletidő köszöntött Budapestre. Ám mielőtt azt hinnénk, hogy különleges volt ez a tél, keményebbeket mutatunk.

„Romantikus kapcsolat fűz a vonatállomásokhoz” – Prieger Zsolt-interjú

Interjúsorozatunkban az Anima Sound System örökmozgó vezetője, Prieger Zsolt mesélt nekünk arról, hogyan látja Budapestet, milyen viszony fűzi hozzá.

Budapest 2023: Így változott a város idén

2023. december 22., 09:29

Végre elindult az M3-as metró, kész a Lánchíd, és az egykori Balettintézet is megnyitotta kapuit.

Átadták az Anna-réti kápolnát a Normafánál

2023. december 18., 14:05

Új látnivalóval gazdagodott a Normafa: a hívek adományából elkészült az alig 30 négyzetméteres engesztelőkápolna.

Síelés, síugrás és szánkózás a régi Budapesten – Így űztük anno a téli sportokat (1. rész)

2023. december 18., 13:58

Átböngésztük a Fortepan archívumát, és megnéztük, hogyan űztük régen a téli sportokat, miközben a ragyogó napsütésben egy kis havazás után vágyakozunk.

Lábszánkóval a magyar Grönlandon – A Normafa, a hazai sízés és síugrás bölcsője

2023. december 13., 10:06

Nem kell messzire mennünk, hogy megtudjuk, honnan indult a magyar sísport, csak a Normafáig, ahol egykor nemcsak szánkózni vagy sífutni lehetett, de síugró sánc is a bátrabbak rendelkezésére állt.

Különleges jelek lepik el karácsonyig Erzsébetvárost, a felét már láthatjátok az utcákon

2023. december 8., 15:25

Ezek a különös jelek a pesti gettó határát jelzik, amit 1944. december 10-én zártak le. A kis táblácskákat a VII. kerület utcáin fedezhetitek fel.

Jobb, ha ezen a hétvégén nem tervezünk kirándulást a Pilisbe

2023. december 8., 10:44

Az elmúlt napok havazása veszélyhelyzetet teremtett a Pilisi Parkerdő területein.

Már 50 centi hó van a Normafán

2023. december 7., 13:46

A Normafán és a budai hegyek más részein igazi téli csodavilágba csöppenhetünk.

Budapest pénztárcakímélően – 10 klassz ingyenes program decemberre

2023. december 6., 10:14

A decemberi ingyenes programokat a karácsony hangulata járja át, de annak is segítünk, aki éppen ezt kerülné el.

Egy kis időre igazi tél lett – Képeken a november végi havazás pillanatai

2023. december 1., 10:27

Pár órán át kitartott a sűrű hóesés romantikája, ami mára emlék lett csupán. Képeinkkel felidézzük a manapság ritkaságszámba menő pillanatot.

24 nap, 24 program – Készülj a We Love Budapest adventi naptárával az ünnepre

2023. november 30., 13:26

Hamarosan kezdődik az advent, mi pedig minden napra ajánlunk egy programot az ünnepre készüléshez.

Közösségi fotógyűjtés indul a Normafáról

2023. november 30., 13:17

A Normafa és a Normafa Síház Étterem megújulása kapcsán A mi Normafánk címmel közösségi fotógyűjtés indul. Hobbi- és profi fotósok képeit is várják.

Akár egy erdőmélyi házikó is lehetne – Újranyitott a Normafa ikonikus étterme, a Normafa Síház

2023. október 4., 15:32

Az újranyitott Normafa Síház egy picit olyan, mint egy erdőmélyi rejtett faház, az étterem kínálatában pedig klasszikus és ázsiai ízek egyaránt várnak ránk.

Kezdődik a csillaghullás – A csillagászok a nyár legvarázslatosabb éjszakáin invitálnak minket a csillagok alá

2023. augusztus 3., 10:22

Kezdődik a nyár legszebb időszaka, augusztus 3. és 13. között több mint 70 helyszínen, közel 150 program várja majd a csillagos égbolt szerelmeseit.