Illegális szeszgyár működött az egykori templomban

Mégis hogy került a fővárosunk Amerikába, és mi köze az egésznek a bortermeléshez?

Gyönyörködni a pusztulásban, találkozni a múlttal – Az ország legrégebbi urbexcsapata, a BCO Urbex

2023. december 2., 00:00

Magyarország legrégebbi urbexcsapata, a jelenleg hatfős BCO Urbex, 2004 óta kutatja fel a romos és elhagyatott épületeket. A különös hobbinak jártunk utána a segítségükkel.

Kis budapesti kerülethatározó – XVII. kerület

2023. november 9., 16:00

Nekünk maga volt a mennyország a természetben biciklizni, felfedezni a Rákos-patakot, játszani a Színes házak mögött, és minden percét élveztük, amikor nyaranta a rákoscsabai strandon hűsöltünk.

Kereshető térképes felület készült a Fiumei úti sírkertről

2023. november 2., 09:56

A budapesti temetők közül elsőként a Fiumei Úti Sírkert Nemzeti Emlékhelyről készült kereshető térképes felület, amin bárki elérheti az ott nyugvókkal kapcsolatos információkat.

Kis budapesti kerülethatározó – XVI. kerület

2023. június 22., 15:36

Kis kerülethatározónkban bemutatjuk Pest kertvárosát, ahol szovjet katonák is tanyáztak, ahol repülőtér is volt, itt működött a világhíres Ikarus-gyár, de Budapest legnagyobb tavát is itt találjuk.

Ebben a budapesti palotában lakott a világ egyik leghíresebb dollárhercegnője

2023. május 8., 12:35

Az Andrássy út építészetileg talán legkirívóbb palotája a jelenlegi Orosz Nagykövetség épülete. Miért néz ki úgy, mintha Londonból vagy New Yorkból teleportált volna ide? Kik azok a dollárhercegnők?

A Kultiplex legendája előtt tisztelgő fesztivál lesz augusztusban, amire a szervezők személyes emlékeket várnak

2023. április 17., 15:31

Augusztus 21. és 27. között a 15 évvel ezelőtt bezárt kultikus szórakozóhelyre emlékező fesztivált rendeznek, melyre a szervezők korabeli flyereket, fotókat, videókat és jó sztorikat várnak.

Élethű, háromdimenziós maketteken nézhetjük Budapest nevezetességeit a Google térképalkalmazásában

2023. április 6., 15:39

A Google tavaly májusban jelentette be térképalkalmazása legújabb funkcióját, amit februártól kezdtek bevezetni, és ma már nálunk is elérhető.

Kirándulás kalandoroknak – Kidőlt fák alatt másztunk fel a Bölcső-hegyi kilátóhoz

2023. március 20., 00:00

Patakmeder sziklái között kalandoztunk, vízeséseket néztünk, és megmásztuk a Bölcső-hegyet, hogy az új kilátóról gyönyörködhessünk az elénk táruló körpanorámában.

Kis budapesti kerülethatározó – XV. kerület

2023. február 24., 15:40

Amikor Budapestről beszélünk, rendszerint a belső kerületek jutnak eszünkbe, pedig a város ennél sokkal több. Sorozatunk aktuális részében a XV. kerületet mutatjuk be.

Budapest arcai – Vidák Zsolt illusztrátor, aki színekkel tölti meg az Anker közt

2023. január 13., 10:14

Vidák Zsolt illusztrátor Budapestről szóló alkotásairól mi is rendszeresen hírt adunk, a Képezőben látható kiállítása kapcsán a műtermében beszélgettünk vele.

A világ 10 legszebb városa között tartják számon Budapestet

2022. december 27., 15:42

1,3 millió követője van annak a Twitter-oldalnak, ami most a világ nagyvárosait listázta.

Kicsi a köz, de erős – Kedvenc budapesti közeink

2022. november 25., 00:00

A köz egy utcatorzó, ezért olyan, mintha a sok-sok utcából kivágták volna a legérdekesebb és legizgalmasabb részeket, amiket aztán random leraktak volna városszerte. Összegyűjtöttük a kedvenceinket.

Kanyargó ösvények és izzó színekbe öltözött fák – Végigsétáltuk a Keresztúri-erdei tanösvényt

2022. november 20., 00:00

A Kőbánya és a XVII. kerület határán lévő Keresztúri-erdő Pest legnagyobb összefüggő erdeje, ahol vörös és narancs színekbe öltözött fák és világháborús lövészárkok között kanyarog egy tanösvény.

Kis budapesti kerülethatározó – XIV. kerület

2022. október 20., 12:46

Városliget, Műjégpálya, Széchenyi fürdő, pompázatos paloták, villanegyed, és ez mind Zuglóban, vagyis a XIV. kerületben található. Ez az a környék, ahol egy egész napot is képesek lennénk eltölteni.

Égővörös levelek, gombák és sziklák között kanyarogtunk, ahogy felfedeztük a Zajnát-hegyek ösvényeit

2022. október 14., 15:32

Kifogtuk a hosszan tartó őszi napsütést, úgyhogy az otthon ülés helyett a természet felfedezését választottuk, és kibuszoztunk egészen az egykori Pilisvörösvári-kopárokig.

Kis budapesti kerülethatározó – XIII. kerület

2022. július 7., 15:35

A kerület sokkal több a folyton nyüzsgő Pozsonyi útnál vagy Újlipótvárosnál: idetartozik a Népsziget egy része, itt épült fel az ország első plázája, és a kerületben ömlik a Dunába a Rákos-patak.

10 éves a Chinatown Terasz – Tippeket adunk, hogy melyik helyen mit érdemes kóstolni

2022. június 15., 10:39

Elmondjuk, hogy melyik konténerétteremből miket érdemes kóstolni. Szerencsére a jubileumra sokkal, de sokkal átláthatóbb lett a kínálat, és új kedvenceink is lettek.

Fegyverek, egyenruhák, kitüntetések – A Ludovika története

2022. május 25., 14:12

A Ludovika az 1945 előtti Magyarország katonai felsőoktatásának legmagasabb képzési szintjét nyújtó intézménye volt közel 150 esztendőn át.

Kis budapesti kerülethatározó – XII. kerület

2022. április 21., 15:50

A XII. kerület a város egyik legzöldebb kerülete, a Budai-hegység magaslatain fekszik, telis-tele erdővel, völgyekkel és szuper kilátópontokkal.

Búcsú a Futártól – BudapestGO néven indít új applikációt a BKK

2022. február 7., 15:13

Az új, BudapestGO nevű applikációban integráltan, egy helyen lehet a jövőben útvonalat tervezni, jegyet vagy bérletet vásárolni, illetve tájékozódni az aktuális forgalmi helyzetről.

Már Magyarországon is elérhető a Google Térkép kerékpáros útvonaltervezője

2021. november 3., 11:40

Már Magyarországon is elérhető a kerékpáros útvonaltervezés és útvonal-megjelenítés a Google Térképen.

„A pitém a vásznam!” – Rosenstein Tímeával beszélgettünk

2021. május 27., 13:08

A nemrég külön honlapot kiérdemelt piték omlósak, ízgazdagok, már kinézetre kóstolásra csábítanak, és valóban nem hiányzik több cukor belőlük.

Házhoz jön a bevásárlás akár 20 perc alatt, éjjel-nappal – Gökhan Elcinnel, az eatvo alapítójával beszélgettünk

2021. március 26., 11:56

Ne várj napokig a bevásárlás kiszállítására, az eatvo akár 20 percen belül házhoz szállítja a rendelést Budapest mindegyik kerületében, mindezt ráadásul éjjel-nappal!

Mocsarak, gyártelepek, paneldzsungelek: Kelenföld, az egyik legsűrűbben lakott városrész

2021. február 19., 16:44

A város legnépesebb kerületének legnépesebb része, ami egykor a Duna ártere volt, és előbb volt vasútállomása, mint nagyszámú lakossága – Kelenföld története.