Ez katonadolog! – Így ünnepeltük április 4-ét, a felszabadulás napját

1950 és 1989 között megünnepeltük hazánk német megszállás alóli felszabadítását, amit elsősorban a dicsőséges szovjet csapatoknak köszönhettünk.

Hétvégi programajánló: Flashback Reopening, március 15-i programok, Merch Fesztivál

A tavasz az újrakezdés évszaka. Újranyit sokak kedvenc underground bulihelye, és itt a hosszú hétvége is, ami kiváló alkalom egy új, komfortzónán túli program kipróbálására!

Mesél az Üllői út – 4. rész: Az Ecseri úttól a Határ útig

Tavaly az Ecseri útig jutottunk el Budapest leghosszabb sugárútján, a 15,6 kilométer hosszú Üllői úton. Idén folytatjuk a sétát, és első körben a Határ útig jutottunk.

Bóklászás Budapesten – A Balogh Ádám-szikla parányi védett területe

A II. kerületben található sziklaképződmény elszeparált, zöld oázis a város közepén kilátással, romantikával.

Mit csináljunk, hova menjünk 2024-ben a hosszú hétvégéken és ünnepnapokon

Négy ünnepi hosszú hétvége vár ránk 2024-ben, további három ünnepnap pedig hétköznapra esik. Adunk pár tippet, hogy mivel töltsétek el ezeket.

Budapesti utcanevek, melyek jelentését talán még az ott élők sem ismerik – A csalmától a reznekig

A legtöbb utcanév esetében nem kell törnünk a fejünket, hogy mit jelent a nevük, ám van néhány, melynél utána kell járni, miről is kapták a nevüket.

Síelés, síugrás és szánkózás a régi Budapesten – Így űztük anno a téli sportokat (1. rész)

2023. december 18., 13:58

Átböngésztük a Fortepan archívumát, és megnéztük, hogyan űztük régen a téli sportokat, miközben a ragyogó napsütésben egy kis havazás után vágyakozunk.

Ha van palacsinta, az élet jó! – Megnéztük a Pinokkiót a Vígszínházban

2023. december 13., 09:31

Bár a bemutató csak most volt, a karakterek, a dalok, a látvány és a történet is olyan jól eltalált, hogy biztosan sokáig a Víg repertoárján marad.

Évi egy felkérést kaptak, de a Pinokkió az első zenés darab, amire A padlás óta igent mondtak Presserék

2023. december 7., 10:55

A padlás óta először dolgozik együtt ismét egy zenés darabon Presser Gábor és Sztevanovity Dusán.

Budapest izgalmas, rejtett tornya, amin még a turáni átok sem fogott – A Pogánytorony

2023. december 1., 00:00

Aranyhegy csendes, kertvárosi környék. Itt szinte semmi nem történik. Cserébe viszont itt találjuk a radikálisok által 1936-ban emelt Pogánytornyot, aminél érdekesebb építmény kevés akad a városban.

Erdei játszótér, szarvaspörkölt és csodás panoráma – Magyarkúti körtúra az egész családnak

2023. november 10., 13:16

Az Irma-forrásnál kezdődő, könnyed körtúra tökéletes lehet a család minden tagjának, hiszen játszótér, panoráma, finom falatok és patakon való átkelés is akad benne.

Teréz, József, Erzsébet meg a többiek – Habsburg-emlékek Budapesten (I. rész)

2023. október 24., 13:13

Ahogy mindenfelé mozgunk a városban, nem is gondolnánk, mennyi minden (épület, szobor, tábla, tér és utca meg városrész) őrzi az emlékét a Habsburgokkal való együttélésünknek.

Budapest, a barlangfőváros – 8 ismert és rejtett barlang Budán

2023. október 11., 13:36

Nincs még másik olyan főváros a világon, melynek utcái alatt olyan hosszúságú barlangok futnának, mint Budapesten.

Szent István Nap – Háromnapos programkavalkád Budapesten

2023. augusztus 15., 11:24

A Magyarország születésnapja alkalmából megrendezett Szent István-napi rendezvénysorozat részeként minifesztiválok színes kavalkádja várja augusztus 18–20. között a Budapesten ünneplőket.

Budapesti lépcsőházak – Budai Bauhaus, avagy a híres dugattyús ház a Margit körúton

2023. augusztus 6., 00:00

A 30-as években épült luxusbérház még mindig sokat megőrzött a régi idők eleganciájából, és egy űrliftet is találunk benne!

Budapest Szubjektív – Kolodko Mihály

2023. június 26., 13:20

Interjúsorozatunk új része a magyarországi gerillaszobrászat méltán népszerű, első számú alkotójával, a miniszobraival elhíresült Kolodko Mihállyal készült.

Heti programajánló – Metrófesztivál, Mozgás Éjszakája, Rakpart nyitó hétvége

2023. június 15., 15:40

Nyár elején már aligha van ember, aki nem a szabadba vágyik, sőt, ezt most nemcsak az időjárás, hanem a június 15. és 21. közötti szabadtéri programok is megkövetelik!

Uralkodók is látogatták a kertet, ahol az ország legnagyobb üvegháza volt – Az Orczy-kert

2023. június 13., 13:23

Az Üllői út mentén lévő kertet egy homokpusztán hozták létre, és bár az első fatelepítés nem járt sikerrel, a 19. század elején már divat volt kikocsikázni ide, ahová még uralkodók is ellátogattak.

Heti programajánló – Irodalom Éjszakája, Belvárosi Fesztivál, Friss Hús Rövidfilmfesztivál

2023. június 1., 15:35

Június első hete már a fesztiváloktól hangos, de válogattunk túrát, vásárt és futógálát is, hogy változatos programokkal léphessünk be a nyárba.

Ha ezek az épülettervek megvalósultak volna, ma még pazarabb lenne Budapest

2023. május 31., 11:17

Az alábbiakban megnézzük, hogy mely nem megépített attrakciókkal lenne manapság még klasszabb hely a főváros.

Budapest még szebb lenne ezekkel – 3 eltűnt vagy meg sem valósult elegáns park

2023. május 12., 11:29

Három olyan zöldfelületet mutatunk most be, amelyek vagy eltűntek a városból, vagy meg sem valósultak.

Az egyház, a fegyház, a karikaturista és a császárné – Sétáljunk egyet Vácon!

2023. április 28., 16:45

Barokk főtér, híd és diadalív, egyedülálló múzeumok és az ország egyik legjobb cukrászdája: mindezt Vácon, Budapesttől alig több mint 30 kilométerre találjuk.

Újabb fővárosi domborműmustra – 11 kedvencünk a budai oldalon

2023. március 17., 17:16

Pest után ezúttal a budai oldalon néztünk szét és gyűjtöttük csokorba a kedvenc domborműveinket, összesen 11-et a jól ismert klasszikustól az eldugott cukiságig.

Zuglóban találod Magyarország első japánkertjét, ami még a japán hercegi pár tetszését is elnyerte

2023. március 11., 00:00

Botanikai ritkaságokat és több évszázadra visszanyúló tradíciót találunk a Varga Márton Kertészeti és Földmérési Szakgimnázium kertjében.

Lementünk a föld alá, és végigkalandoztuk a Gellért fürdő alatti alagútrendszert

2023. március 6., 00:00

Bepárásodott szemüvegben, forróságban és a fürdőkben már jól ismert kénes illatoktól kísérve bejártuk a Gellért fürdő alatti alagútrendszert, megnéztük a gépházat és felkerestük az ősforrást.