A kalózokat és a katicákat Darth Vader mosta le a színről – Ezek a legmenőbb retró farsangi jelmezek

Az iskolai farsangok világa a legtöbbünk számára ismerős; összegyűjtöttük, mik voltak a legnépszerűbb jelmezek.

Mi lapul a hangversenyterem alatt? – Kulisszák mögött a Müpában

2023. december 20., 12:55

Ki az, aki a sztárok kényelméről gondoskodik, vagy akinek a lélegzetelállító ruhákat köszönhetjük? Benéztünk a színfalak mögé a Müpában.

Amikor a néző a színpadon találja magát, vagy a színpad a nézőtéren – Izgalmas bemutatók a Katonában

2023. december 19., 12:49

A Katona új előadásaiban a kulisszák mögé nézhetünk, vagy testközelből figyelhetjük a színészi játékot.

Még nagyobb koripályával, új fényhíddal és finom téli frissítőkkel vár idén a Budapest Park Jégvilága

2023. december 15., 15:24

Koncerthelyszínből koripálya – idén több újdonsággal is vár a Budapest Park Jégvilága.

Kellemes kikapcsolódás a körúttól két lépésre – Ilyen az Anantara New York Palace Hotel Spa

2023. november 3., 11:51

Ha edzenél vagy kikapcsolódnál, az Anantara Hotel wellnessrészlege kiváló választás.

A gyári munkáslányoktól a „sztármanekenekig” – Ilyenek voltak a divatbemutatók a szocializmusban

2023. szeptember 13., 13:23

Utánajártunk, milyenek voltak a divatbemutatók a szocializmusban.

Vörösfenyőből készült vízvezetéken kapta a gyógyvizet – A sápadtzöld Király Gyógyfürdő története

2023. július 2., 00:00

Az Imagine Budapest sétáján bejártuk a fürdőzők elől elzárt Király Gyógyfürdőt, és közben azt is megtudtuk, hogy budai pasának lenni egyáltalán nem volt életbiztosítás.

Csodás lett a régóta zárva lévő Drechsler-palota – Megnéztük a W Budapest Hotelt

2023. június 20., 11:03

A Lechner Ödön és Pártos Gyula tervezte csodaszép palota hamarosan ötcsillagos szállodaként nyílik újra. Még a nyitás előtt bejutottunk, hogy megnézzük, mi minden újult meg és változott az épületben.

Rakétamászókák, láncos hinták és betoncsúszdák – Játszóterek a grundoktól az EU-szabványig

2023. május 13., 00:00

Egy kis nosztalgia és a retró játszóterek fénykora a Fortepanra felkerült fényképek között.

Az eltűnt Városliget nyomában I. – Fürdők, kutak, hidak és Lechner Ödön legnagyobb büszkesége

2023. április 24., 00:00

A Városliget épületeinek és építményeinek nagy része csak meghatározott ideig állt itt. Három részben foglaljuk össze ezeket, első körben a vizes dolgokat vesszük sorra.

A Partizán főzőműsorának margójára: „Édesanyám a konyhában nem fog hóbaglyot szuvidálni”

2023. március 27., 11:53

Szalánczi Annával és Nagy Tamás „Totóval” beszélgettünk gasztroszakmáról, saját pályájuk ívéről, 30 perces anyai főzésekről és fesztiválnagyszínpados cateringről.

Budapest legszebb lépcsőházai – a Pozsonyi út legendás, kékben úszó Bauhaus-házai

2023. február 3., 00:00

Budapest talán legtöbbet fotózott lépcsőházai a Pozsonyi út 38-40-42., és nem véletlenül, mindenkit megbabonáz a királykék, Bauhaus örvénylés.

A leégett bódéktól a jégünnepélyig – A Városligeti Műjégpálya története

2023. január 13., 00:00

Képek és sztorik a Vajdahunyad vára tövéből, a több mint 150 éves jégpálya történetéből.

Korcsolyázás, fakutyázás és hokizás a régi Budapesten – Így űztük anno a téli sportokat (2. rész)

2023. január 4., 10:30

Amíg várakozunk, hogy újra hó lepje be a várost, átböngésztük a Fortepan archívumát, és cikksorozatunk második részében megnéztük, hogyan korcsolyáztak, fakutyáztak és hokiztak a régi Budapesten.

Körberagyogja a fény a megújult Szilágyi Dezső téri református templomot, ahol Ady elvette Csinszkát

2023. január 4., 00:00

Pecz Samu zseniális neogótikus épülete volt Buda első református temploma, ahol Ady Endre is kimondta a boldogító igent.

Benéztünk a kulisszák mögé – A színpad alatt, fölött és mögött a Vígszínházban

2022. december 12., 13:39

A Vígszínházban, a Szeget szeggel első jelmezes próbáján néztük meg, hogyan dolgoznak a színházi háttéremberek: az ügyelő, a fodrász vagy a művészeti főtitkár.

Bejártuk az ország legnagyobb barokk kastélyát – A Gödöllői Királyi Kastély

2022. november 25., 00:00

Az ország legnagyobb barokk kastélya Gödöllőn van, aminek tereiben sétálgatva valódi időutazásban lehet részünk.

A backstage kulisszatitkainak nyomába eredhetünk a Budapest Park jubileumi kiadványával

2022. november 8., 12:15

November 3-tól elérhető a Backstage című könyv, amely zenészek, zeneipari szakemberek és az idén tízéves Budapest Parkot megálmodó stáb történetein keresztül mutatja be a népszerű koncerthelyszínt.

Léggömbös artistanő, lovagló oroszlán és a világ leghíresebb zenebohóca – A Fővárosi Nagycirkusz története

2022. szeptember 15., 00:00

A cirkuszművészet az elmúlt bő kétszáz évben teljesen átalakult, az utolsó száz év változásainak pedig fontos szemtanúja a Fővárosi Nagycirkusz. Ennek történetét mutatjuk be cikkünkben.

Berobbant a nyár a város felett – A Normafán megújult pavilonokban várnak a régi-új kedvenceink

2022. június 16., 10:18

Közel 90 év után megújul a Normafa Síház épülete, de míg tart a felújítás addig sem kell nélkülöznünk a finom falatokat és hűsítő italokat, régi-új kedvenceinkkel várnak a Pavilonok.

Öltözködni művészet! – Megnéztük a Margitka vintage shopot és művészeti kisgalériát

2022. május 9., 14:56

A Margit-negyed-projekt részeként nyitott meg a Margitka, ez a hangulatos ruhabolt és galéria, ami vintage öltözékeket, hazai tervezők munkáit kínálja, meg egy kis kortárs képzőművészetet.

Sportközpont épül az elhagyatott Józsefvárosi pályaudvar területén

2022. február 10., 12:13

A Sándor Károly Labdarúgó Akadémia új utánpótlás-nevelési központja áll majd 2022 novemberétől az 1867-ben épült és régóta üresen álló Józsefvárosi pályaudvar helyén.

Isten hozott a boulderezők Mekkájában! – Megnéztük az újranyitott Gravity Boulder Bart

2022. január 10., 15:43

A 2018-ban a Mammut I. legfelső szintjén megnyitott falmászóterem idén egy újabb teremmel bővült. Már nemcsak boulder, hanem edzőterem, Ninja Warrior-pálya és szauna is várja a vendégeket.

Ahol Czóbel Béla és Rippl-Rónai is dolgozott – Megnéztük a Gellért-hegyi Műteremházat

2021. november 19., 11:27

Belestünk a Gellért-hegy egyik legszebb épületébe, a kék árnyalataiban és a magyaros szecesszió motívumaiban pompázó Műteremházba.

Budapest Showcase Hub, WAMP Design Vásár, Spanyol Filmhét – Programajánló (10. 21–27.)

2021. október 21., 13:47

Október végéhez közeledve sem csappantak meg a programok: a következő hét napra is izgalmas koncerteket, színházi előadásokat, vásárokat és workshopokat ajánlunk nektek.