budapest

Szerzők

• Fürdős Zsanett

2022. 10. 05. 16:27

Hotelkalandozásainkat hol máshol folytathattuk volna, mint a Nagykörút legendás szállodájában, a Corinthia Budapestben, ami máig őrzi azt az eleganciát és hangulatot, ami egykor belengte a századfordulós Budapestet. A millenniumi ünnepségekre elkészült épület – akkor még Grand Hotel Royal – egykor Európa legnagyobb és legmodernebb szállodájának számított, ahol nemcsak külföldi hírességek szálltak meg, de a magyar írók és művészek törzshelyévé vált. Azóta eltelt egy évszázad, de a luxus, a kényelem és a vendégszeretet megmaradt. A város első grand hoteljében eltöltött éjszakánkon úsztunk jó pár hosszt az art deco Royal Spa medencéjében, kóstoltunk különleges koktélokat, gyönyörködtünk a hatalmas márványlépcsőben és még egy titkos kertet is felfedeztünk. Ötcsillagos hotelélményünket pedig megkoronáztuk másnap egy fejedelmi és laktató reggelivel, amihez még pezsgő is járt.

Vendégélmény
We Love Budapest Vendégélmény-sorozata olyan budapesti hoteleket mutat be, ahova munkatársaink ingyenesen ellátogatnak, azzal a kikötéssel, hogy a negatív tapasztalatainkat is lehetőségünk van megosztani az írásainkban. A szállodaigazgatás nem ellenőrizheti a cikkeket azok publikálása előtt.

Fotó: Kálló Péter - We Love Budapest

Fotó: Polyák Attila - We Love Budapest

A millenniumi ünnepségekre érkezők szálláshelyeként épült, Európa legnagyobb szállodája lett

Ha már Pest rálépett a világvárossá válás útjára a 19. század végén és sorra emelték a pazar és technikailag is modernnek számító épületeket, nem maradhatott ki a sorból egy nagyszálló, vagyis grand hotel megépítése sem. Erre szuper indok volt a Nagykörút kiépítése, amely mentén egyre több nagyvállalkozó húzta fel a palotáját vagy bérházát, de a millenniumi ünnepségekre való készülés is belejátszott a Corinthia Budapest elődje, a Grand Hotel Royal megépítésébe. Semmi titok nem volt abban, hogy a Budapest legforgalmasabb útvonalán épülő hotel kifejezetten az Ezredéves Országos Kiállításra érkező vendégek szálláshelye lesz – a szálló 1896 májusában nyílt meg, pont akkor, amikor a kiállítás is a Városligetben.

A hatemeletes épület kialakítása és homlokzata a századfordulós francia építészet mintájára készült, a kapun átlépve pedig grandiózus terek, márványlépcső, csillárok, barokk bálterem és gépesített felvonó várta a vendégeket. A 3 szárnyban már akkor 350 szoba volt – ez ma 438 –, és akkor még az számított végtelen luxusnak, ha volt hozzá fürdőszoba is, ez összesen száz szobát jelentett. Sőt, a modernség jegyében elég hamar minden szobába bekerült a telefon is – ez ma már annyira evidens, hogy a mi szobánkban három is volt. Európa legnagyobb hoteljében mindig is a pompa, a csillogás, a kényelem és leginkább a vendég volt az első, úgyhogy már a századfordulón is cukrászdák, italmérések, élelmiszerbolt, bank, posta, fodrászat és még ezernyi szolgáltatás elérhető volt itt.

A luxusélmény a mai napig megvan: a főbejáratnál doorman fogadott minket, becsekkolás közben pedig a csomagjaink „eltűntek” és a körútra néző szobánkban láttuk őket viszont. Ahogy átléptünk a Corinthia kapuján, halk zene fogadott minket, így az autóktól és villamosoktól hangos Erzsébet körút zaja megszűnt, egy teljesen más világba érkeztünk.

Fotó: Polyák Attila - We Love Budapest

Bálok, filmszínház, Gestapo és orosz tankok

Ha nem szállóvendégként, akkor konferencia résztvevőként lehet, hogy voltatok már a Corinthiában, ugyanis ez a különféle rendezvények egyik legkedveltebb helyszíne, de az 1900-as években is a társadalmi események fontos terepe volt. Átadás után itt vetítették először a Lumière testvérek filmjeit Budapesten, itt állították ki az első magyar repülőt, a barokk bálteremben pedig rendszeresek voltak a hangversenyek, ahol gyakran Bartók Béla vezényelt. Később a Royal Apolló Filmszínház premier filmvetítései voltak azok az események, amin a pesti polgárság krémje vett részt, ráadásul a filmek után a frakkos urak és az estélyiben ragyogó nők átvonultak a Pálmakert Étterembe, hogy elfogyasszák a többfogásos vacsorájukat, megkoronázva azt pár pohár pezsgővel és éjszakába nyúló mulatozással.

A mulatozást muzsikaszó mellett mi is újraélhetjük a Le Bar és a Lounge tereiben, a kényelmes fotelekben üldögélve, miközben különleges koktélokat kortyolunk. Mi még azt is végignéztük, hogyan születnek előttünk a koktélcsodák, hogyan vágják formára a jeget, kenik be csokival a poharat és a mentalevelet és hogy áll össze a különböző alkotóelemekből maga a koktél.

A II. világháborúban Budapest ostromát meglepően jó állapotban átvészelte, viszont a Gestapo elfoglalta és itt rendezte be főhadiszállását. A háború után a kormányhivatalnokok irodaépülete volt, 56-ban a magyar forradalmárok foglalták el az épületet, őket viszont orosz tankok követték.

Fotó: Polyák Attila - We Love Budapest

Pezsgőfürdő, laktató reggeli és egy titkos kert

Ide-oda kalandoztunk az épületben, lenéztünk a két szárnyat összekötő üveghídról abba a mélységbe, ahol a Brasserie and Atrium van – sajnos vagy nem, de bevalljuk, hogy ahhoz már nem volt bátorságunk, hogy át is sétáljunk a hídon. A bejárás közepette még egy „titkos kertet” is találtunk a Hársfa utcai épületszárnyban, ahol azok a vendégek szállnak meg, akik hosszabb távon terveznek a fővárosban maradni.

A Royal Spához vezető liftet keresve viszont picit még el is tévedtünk a félhomályos folyosón, ahol egy kósza falevél még a Ragyogást is eszünkbe juttatta. Kellemesen megkönnyebbültünk, miután megtaláltuk a fürdőhöz vezető utat és bejutottunk az art deco térbe, ahol a 37 fokos pezsgőfürdőben még a mindennapok szorongásait is sikerült elfelejtenünk, a feszített víztükrű medencében a maradék feszültséget is kiúsztuk magunkból, a spa élményt pedig megfejeltük a szaunázással.

Fotó: Polyák Attila - We Love Budapest

Jól esett kipihenten visszatérnünk a tágas lakosztályunkba, ahol a tévézés helyett mi a különféle művészeti és fotóalbumok nézegetését választottuk – még Wes Anderson A Grand Budapest Hotel filmjéről szóló hatalmas könyvet is megtaláltuk. Utóbbi nem véletlenül volt a szobában, ugyanis a rendező még a filmkészítés előtt járt a Corinthiában és merített a valamikori Royal Szálló történetéből.

A másnap reggelt egy kiadós reggelivel indítottuk a Brasserie and Atriumban, ahol annyi minden közül választhattunk, hogy alig bírtuk eldönteni, mi is kerüljön a tányérunkra. A különféle péksütemények, sajtok, felvágottak és zöldségek mellett a füstölt lazac, a lépesméz, a tükörtojás és a lilakáposztával szervírozott véres hurka is ott volt a lehetőségek között, ahogy a pezsgő is. Ha a hurkát reggelire ki is hagytuk, azért az angol reggelibe belekóstoltunk, de vajas croissant, tükörtojás, lazac, gyümölcsök és friss narancslé is került a tányérunkra. Munkanap lévén az alkohol helyett a kávét választottuk, hogy minél frissebben vethessük bele magunk újra a dolgos hétköznapok világába.