Hekkezni a Rómaira megyünk, a halászlé miatt képesek vagyunk megvárni a karácsonyt, vagy szegedi/bajai kiránduláskor enni az autentikusból. Lássuk be, kevés az olyan fővárosi hely, ahol híresen finom ez a fogás. Úgy néz ki, most találtunk egyet és szerencsére a többi étel is nagyon rendben van. Teszteltük a Stéget, mely kedves arculatával és hozzáértésével tényleg szuper alternatíva egy VII. kerületi halazáshoz.

Új üzlet a Gozsdu Dob utca felé eső részén, szemben a spanyol tapasbárral, szintén a passzázsra néző pultokkal, sőt, az utcafronton egy kis ablakkal. A Stég halsütő kíván lenni, klasszikus bisztró hangulat helyett visszafogott dizájnnal, ám mégis megjegyezhetően. A grafikai elemekért Laki Eszter és Szőke Gergely felelt. Mi nagyon kedveltük a halas tapétákat, a tányéralátéteket és az egész tálalást: gusztusos és jópofa. A falakról mérgesen nézelődő kapitális harcsafejek is hozzátesznek a hangulathoz, ráadásul a tulaj saját trófeáiról beszélünk. A szagelszívás nagyon jól meg lett oldva, hiába készítenek például lángost is, semmiféle olajszaggal nem találkozunk, ami egy halsütő esetében nagy szó.

Nem véletlen, hogy kevés a valódi, minőségi, magyar folyami hal a piacon, sajnos ugyanis az érvényes jogszabályok szerint folyóink halállománya helyett az erre kialakított állóvizek nevelt halainak húsa jut el a vendéglátóegységekhez, az asztalunkra. Aki szakavatott a témában, már ránézésre is megmondja, mely hal érkezett természetes közegéből, de egy laikus is megérzi, ha a halhús „iszapos”. A Stégnél igyekeztek a legjobb beszállítók legszuperebb halait összegyűjteni, nincs silány afrikai harcsa és nem kell rákérdeznünk, hogy a fish & chips falatkái pangasiust rejtenek-e. Szimpatikus és őszinte ez a hozzáállás. Simán feltüntetik azt is, hogy a burgonya mirelit. Miért ne tennék, hiszen street foodról beszélünk, s lássuk be, nyilván nagy élmény egy különleges házi sültkrumpli, a fish & chips tényleg a kevésbé rusztikussal az igazi.

Attila, a Stég tulajdonosa egyébként 20 éve lakik a
Tiszánál: olyannyira együtt él a folyóval, hogy egy úszóház az otthona. Életvitele a Tisza, itt kapcsolódik ki, sportol és imádja a valódi tiszai ízeket, melyekkel tényleg nem nagyon találkozhattunk eddig a fővárosban. Ezért is született meg a Stég, s a nyári szezon elején megvalósul „nagytestvére” is, a Tiszafüred-Örvényhez közel: ez egy egész folyóparti komplexum lesz, apartmanokkal, jó hangulattal, vendéglátással. Az ízek már bejáratottak lesznek, hiszen a Budapesten bevezetett harcsatepertő, a tiszai szakács által tökéletesített halászlevek és a barnasörös bundába csomagolt fish & chips minden bizonnyal a folyó mellett is népszerűek lesznek.Előételeik közül a harcsatepertőt próbáltuk, lilahagymával, uborkával és citrommal szervírozva (2290 forint). Nagyon jól működő, nem túl zsírós, belül omlós, kívül ropogós harcsafalatokat kaptunk, s már érkezett is a kis adag harcsahalászlé (2290 forint kis adag, 2990 forint nagy adag) ) is, óriási hófehér halfilé kockákkal, fűszeresen, ám nem csípősen – az erőset külön kérhetjük hozzá. Tényleg kiváló ízvilágú, ideálisan sűrű halászléről beszélünk, olyanról, amiért szívesen beugranánk bármikor. Jó hír azoknak, akik szeretik a levesben a belsőséget, hogy 450 forintért pluszban rendelhetünk belőlük. Bár az ár egy kicsit magas, tényleg régen ettünk ennyire jól eltalált halászlét a városban. Ezt pedig úgy írjuk, hogy nem is feltétlenül rajongunk ezért a fogásért, mégis elégedetten kanalaztuk be az utolsó cseppig.

Fish & chipset készítenek tőkehalból (2490 forint) és prémium szürkeharcsából is (2290 forint). Remulade mártással érkezik, méretes adag, így akár két főre is elegendő lehet. Továbbá jópofa fogás a Stég taco-ja, ami harcsafalatokkal készített taco – kaliforniai szörfös kedvenc, tiszai módra. Természetesen egyben sült halakat is rendelhetünk: süllőt, keszeget, szürke harcsát és hekket is. Tudjuk, nem folyami, de Magyarországon elképzelhetetlen egy halsütő hekk nélkül. Aki pedig maradna a strandos vonalnál, lángost és gofrit is rendelhet a Stég pultjánál. Nekünk tetszik a koncepció, jót ettünk, így őszintén örülünk, hogy a VII. kerület egy minőségi halsütővel bővült.

Stég
Cím:

1055 Budapest, Dob utca 16.